MTBO.cz
MTBO - mountain bike orienteering
Novinky Kalendář

Chláďa vydoloval v Maďarsku čistý hattrick!

Chláďa vydoloval v Maďarsku čistý hattrick! Během uplynulého víkendu se konala hned tři kola letošního ČP MTBO. Závody připravené maďarskými pořadateli v Bakoňském lese vyšly z našinců nejlépe Jiřímu Hradilovi (SKOB Zlín), který v pánské elitě vyhrál všechno, co se dalo. Mezi ženami se vyrovnanými výkony na celkové druhé místo probojovala Marie Hrdinová (USK Praha). Výsledky najdete již nyní v ORISu, podrobnou reportáž připravujeme.
| Pavel Štáfek

Komentáře

Napsat nový komentář
Honza -mAk- Svoboda |
neúčast
Když vidím kolik závodníků vyrazilo "pro body" do Maďar a v součtu s tím, že tam byl ČP vloni a letos navíc ještě jedno kolo ČP na Slovensku, by se možná komise mohla zamyslet a tolik to mimo ČR necpat. To ať je spíš míň závodů (pokud nejsou pořadatelé), ale celkové hodnocení kvalitnější. Chláďovi samozřejmě gratul (c;
Pavel Štáfek |
Myslím, že pokud máme na mapě vesnici, která se jmenuje Český Důl (Csehbánya), může tam být i Český pohár ;-) Třeba pro Brňáky, kterejch nejezdí zrovna málo, to bylo blíž než Jablonec nebo Karlovy Vary. Pro mne osobně je cokoli s dojezdovou dobou 3 hodiny od spojnice Brno-Praha akceptovatelná lokalita.
-ury- |
Já bych ty závody z okolí tam dával. Ta dostunost je pro každého jiná. Tobě by třeba Poreba vyhovovala líp jak Brnu. Ale to zařazování trošku konzistentně. Loni byly kousek od hranic tři soutěžní víkendy, z toho dva v prostorech budoucích MS. V našem kalendáři ani jeden. Proč? Stačí na jaře projít těch pár termínovek a zkusit se domluvit s pořadatelema. A finální termínovka klidně může být na konci března. Navíc když naši čeští pořadatelé se do toho moc nehrnou.
Honza -mAk- Svoboda |
To ale přeci není o tom kam se chce nebo nechce jezdit mně (a ano 12h v autě na víkend mi přijde dost). Letos 125, vloni 112 závodníků včetně dětí, přijde ti to jako vhodná účast z pohledu celkového hodnocení ČP?
Lenka |
Né, všichni dostali body, jak jsem tak koukla M17, M20, W17, W20. Ani bod.
Ivana A. |
Občas nějaký závod ČP mimo ČR může být jen ku prospěchu věci - ať už z důvodu trochu odlišných a neokoukaných terénů či třeba srovnání s mezinárodní konkurencí. To, že tyto závody nebyly tolik početně zastoupeny, nemusí být jen kvůli větší vzdálenosti, ale taky díky prázdninovému termínu nebo i blížícímu se termínu MS...a možná, když by se jelo v Rakousku, byla by účast o fous větší. Byly to pohodové letní závody s rodinnou atmosférou a ti, co se na tak dalekou cestu vydali, určitě nelitovali. Spousta lidí toho naopak využila, pobyt si prodloužila a kromě bodů nasbírala i pár zážitků :-) Vždycky to má někdo dál a někdo blíž..Letos to je tak, že trochu víc cestujeme my z Čech a za rok to bude třeba naopak ;-)
Honza -mAk- Svoboda |
na závody za hranice se dá vyrazit i když to není ČP
Petr S |
Souhlas. Raději než přidělovat ČP do nesousedící! země by bylo vhodné mít ve Středoevropském regionu trochu vzájemného proma (aspoň linky na webu na kalendáře závodů) a každý nechť jede kam se mu líbí. BTW zajímalo by mě, kolik lidí by do toho Maďarska jelo, kdyby to ČP nebyl.
Jašík |
Souhlas. Myslím, že míň kvalitnějších závodů (konkurence, terén, organizace...) je lepší, než mít sice 20 individuálních závodů v sezóně, ale většína s míň než 300 závodníkama. Zahraniční závody počítané do ČP nebo české závody, kam to mají všichni daleko, budou mít více závodníků a větší kvalitu startovního pole, pokud bude existovat více motivů tam jet. Jde to ruku v ruce se současným klasifikačním systémem, kdy se ve většině kategorií do žebříčku počítá 50% závodů v kalendáři. Zdá se logické vytvořit termínovku, kdy se závodí skoro pořád, aby si bajker vybral, kam to má blízko nebo kde se mu to bude líbit. To ale zpravidla znamená menší průměrný počet účastníků. Takže řešením může být menší počet závodů ČP (třeba 12-15), ale započítávat víc do žebříčku (třeba 70%), což zvedne průměrný počet závodníků o závodním víkendu. Tím bude pořadatelství ekonomicky atraktivnější, zvýší se pořadatelská konkurence a komise nebude muset přemlouvat, ale vybírat. Pro závodníky, neuspokojené malým množstvím závodů ČP, jsou tu různé MTBO ligy, které, když budou podporované svazem (půjčování SI, SW, mapové podklady atd.), můžou mít dost vysokou hodnotu - a ony už mají teď. Odtud se pak mohou rekrutovat další odvážní a zkušení pořadatelé ČP, aby měla komise z čeho volit. Já vím, že je to spousta teorie a nic z toho se nestane během jedné sezóny. Každopádně to, že na Suchým jelo 40 veteránů M40 a v Maďarsku 12 ( a podobné poměry byly v dalších kategoriích) není asi ten správný vývoj českého MTBO :-)
Honza -mAk- Svoboda |
ještě by byla možnost pomocí vzorečku trochu degradovat zisk na neobsazených závodech, ale taky se spíš přimlouvám za lépe obsazené závody po ČR už i kvůli tomu, aby pořadatel byl odměněn vysokou účastí, když už se s tím někdo dělá.
-ury- |
A tím koeficientem se plynule dostáváme k zavedení rankingu :-)
Martin S. |
Závody ČP do Maďarska nepatří
Taky jsem chtěl toto téma otevřít, takže jen děkuji rychlejším a vyjadřuji plnou podporu tomu, co už zde navrhovali mAk a Jašík... Důvodů, proč podle mě takové závody do ČP nepatří, je podle mě hodně: 1) účast zejména v posledních 2 letech ukazuje, že zájem českých závodníků o závody ČP v Maďarsku je výrazně menší, než o jakékoliv jiné závody - přesnou statistiku nemám, ale když po mě hodí někdo data, klidně ji udělám :-), 2) závody konané 150km od hranic ČR podle mě do české národní soutěže nepatří - průměrná vzdálenost na závody pro účastníka ČP je tu určitě výrazně nejvyšší. Za čas neoblíbený čas v autě + vyšší náklady na cestu mě prostě těch pár desítek minut v lese s mapou nestojí, 3) myslel jsem, že zařazení těch závodů do ČP je letos trochu na přání repre, jako příprava na MS - ale zjevně ne, v mužích startovali 4 ze 7 nominovaných, v ženách pak nikdo (zahraniční závodníky co na MS pojedou nepočítám). Jaký jiný závod kdy měl tak nízkou účast repre? Žádný... 4) Odměna v podobě bodů do ČP a zisku licencí je díky tomu všemu neadekvátní. Trochu přeháním, ale "chceš postoupit z béček/céček? jeď do Maďarska, tam je to zadarmo", stejně tak v ME si několik závodníků zajistilo udržení jen tím, že dojeli v Maďarsku v TOP10, v ženách stačilo jen dojet do cíle (no ale stejnak by se nakonec všichni udrželi), o neadekvátních bodech ani nemluvím. Jasně že se to dá řešit i úpravou bodování - např. přímé udržení v elitě podmínit navíc umístění v první polovině startovního pole a body rozdávat tak, jako se to dělalo dlouhodobě v běžeckém orienťáku (když je závodníků méně jak X což bývalo tuším 2, vítěz bere 100 bodů, když jich je víc, vítěz bere přes stovku, 100 odpovídá průměru prvních 3 - tak se ČP počítal myslím někdy 10 let zpátky, podle mě mnohem spravedlivější, 5) nemám to podložené fakty, ale myslím, že kdyby bylo závodů ČP méně, tak by vzrostla průměrná účast a spokojenější by byli i pořadatelé (nebo je nějaký pořadatel, který už větší účast nechce, jako je to běžné třeba v dlouhých závodech dvojic?). A třeba by to i některé závodníky motivovalo víc jezdit na závody - tohle už je hodně subjektivní, ale slyšel jsem toto "Vyjel jsem si elitu, ale v r.2018 ji zas ztratím, skoro nebudu jezdit, hodně závodů se koná dost daleko." - díky tomu se závodník vykašle i na středně daleko konané závody, protože stejně nebude mít dostatek závodů do poháru, zatímco kdyby nebylo Maďarsko a Slovensko, tak ho to třeba jednou motivuje zajet i tam kam by nejel (btw. osobně proti závodům na Slovensku jednou za čas zas tolik nemám, Vazka Bratislava je oddílem registrovaným v ČP a jejich závody se mi většinou líbily). 6) opět spekulace, méně závodů ČP by třeba pomohlo vzniku nějakých menších závodů - něco jako lepší MTBO liga, s lampiony a ideálně SI na kontrolách
xOB |
Nesdilim nazor, ze mene zavodu pomuze tomu, ze bude jezdit vice lidi. Pokud bychom snizili pocet poharovych zavodu na pulku a zvedli procento zapocitavanych, tak to dopadne tak, ze staci dva/tri zavodni vikendy vynechat (coz v pripade rodin s detmi, a tech uz je dost, neni nerealne ale primo 100%), neco pichnes/utrhnes prehazku/retez a uz nemusis jezdit, protoze nebudes mit dost zavodu do zebricku. Pak ty volne vikendy bude clovek jezdit na pesi, protoze tam budou vsichni zbyli znami a decka "pretahnou" pesaci.
A myslenka, ze nekdo bude delat o vikendu mtbo ligy pro 100 lidi je dle me nerealna, jelikoz nikomu se nebude chtit behat po uradech kvuli takovemu poctu zavodniku. Nebo to bude na cerno a tim si zadelame na problemy do budoucna s poharovymi zavody.
Honza -mAk- Svoboda |
Myslím, že není potřeba žádných radikálních řezů ani vymýšlení konstrukcí kdo kam prchne. Stačí prostě dát jen určité kritérium pro závody v zahraničí třeba s dojezdem do hodiny od hranic a to jen v případě, že nebude dostatečný počet CZ pořadatelů. A ať má ČP klidně jen 7 víkendů, když se další CZ pořadatele sehnat nepovede a když se povede ať jich je klidně 9. Jinak ČP Rakousko 2016 (50km od hranic) a 186 Čechů ve výsledcích, takže taky žádná sláva.
Martin S. |
S těmi menšími závody máš pravdu, že to mají těžší a je otázka, jestli by se objevili pořadatelé. Pro takové závody to chce mnohem větší nadšení pořadatelů (protože závodníci nepřijedou automaticky jako na ČP) a mnohdy mají rozumnou účast až po pár letech pravidelného pořádání. Přesto se nějaké takové závody uchytily, jako třeba listopadový Maudi cup. Jinak jsem myslel spíš takové závody, které jsou zmíněné v zápise ze shromáždění sekce 2017 - "doporučuje klubům pořádání oblastních závodů, například v přidružení k oblastním závodům OB ...". Počet závodů bych nesnižoval dramaticky, v podstatě souhlasím s mAkem - s tím, že pro rok bych se nesnažil za každou cenu jít nad 8 víkendů (ať se počty závodů nemění moc výrazně), další rok pak 7 (když nebude víc českých pořadatelů). Mně samotnému by vyhovovalo nejvíc 6 závodních víkendů jako to před léty bývávalo, ale vím že v tom bych byl v menšině jednoznačně.
Lenka |
Proč? Já myslím, že je dobře, že jich je tolik, navíc rozprostřené, každý si vybere, kam dojede. Kam se mu nechce nemusí. Stejně se nepočítají všechny, tak o co jde....
Martin S. |
Proč? Protože mi přijde, že dále klesá průměrná účast na závodech ČP MTBO. Že klesá i procento závodníků, kteří mají dostatečný počet závodů do žebříčku. Jsou to pocitové odhady, přesná čísla jsem odnikud nevytahoval, ale přijde mi, že jsou ještě nižší, než čísla zmíněná v 3 roky staré Kouřově prezentaci, kde o poklesu v předchozích letech mluvil. A myslím, že ty závody v Maďarsku mohou být jednou z věcí, která k poklesu vede. Druhá věc je spravedlivost žebříčku. Sice zdaleka nedosahujeme situace jako v soutěžích typu Shocart liga nebo Pražská MTBO liga, kde je účast hlavní kritérium, ale žebříček Českého poháru rozhoduje narozdíl od zmíněných žebříčků (které mě jako závodníka vůbec nezajímají a zajímám se jen o výsledky v konkrétních závodech) o tom, jakou kategorii budu mít nárok jezdit další rok. Když jsem závodník, který do dané kategorie výkonností patří ale zároveň není úplnou špičkou, tak ten žebříček řešit musím, pokud v dané kategorii chci zůstat.
-ury- |
Žebříček je snad dlouhodobá soutěž a pokud v ní chci být dobře klasifikovaný, tak holt něco odjet musím. Anebo to mám jako doplňkovou aktivitu k něčemu jinému. A i tak si myslím, že SŘ je dost benevolentní co se týká zisku a obnovení licence, takže tu svoji kategorii jezdit většinou můžu.
Honza -mAk- Svoboda |
no myslím, že si to moc lidí nemyslí... návštěva v Maďarsku nemoraváků od Jihlavy směrem do Čech: Plzeň 9, Praha 21, Kostelec 2, Kladno 2, Vejprty 2, Hradec 5, Pardubice 2, Bor 8, Vrchlabí 5, Slaný 2, Liberec 3, Jičín 8 = 63 lidí něco z toho děti (který si nevyberou (c: ), což je půlka z celkovýho počtu CZ o-bikerů co tam byla. Takže ani těm Moravákům (24 Brňáků z cca 50ti kolik jich jinak jezdí) se pro ty body až tak nechtělo (c:
Honza -mAk- Svoboda |
taky si myslím, že je problematičtější sehnat CZ pořadatele ČP i díky tomu, jaká návštěvnost někdy na těch pohárech bývá... takže tím vyšším počtem víkendů jde komise tak trochu i proti sobě. Protože proč se sejřit s pořádáním, když pak má skoro problém se sejít 300 lidí a ty víš, že ti dalších 50 až 100 lidí nepřijede jen díky tomu, že si mohou vybrat z velkýho počtu víkendů to kam pojedou a radši odměnili svou účastí poředatele za hranicema, místo toho aby přijeli k tobě.
Martin S. |
+1, tohle byl další důvod, proč jsem téma vytahoval, i když jsem ho nezmínil. V mém bývalém oddíle se disuktovalo o tom, že je lepší investovat energii do pořádání pěších OB, protože je to ekonomicky výhodnější (oddíl byl tehdy OB a MTBO zrhuba 50:50). A ČP v roce 2016 jsme se rozhodli pořádat primárně z důvodu, že se jiní pořadatelé neobjevili a přišlo nám správné jako velkému oddílu se taky podílet. Přestože jsme terén měli jen spíše béčkový a věděli jsme, že tolik energie do pořádání jako v minulosti dát nemůžeme, takže se to může odrazit na kvalitě
-ury- |
Teď jsem si vyjel z oris všechny závody od jeho začátku (od 2013) a 400+ lidí to mají tak 1-2 víkendy za sezonu (konkrétně 13 jednotlivých závodů za posledních 5 let). A jak to je někde na kraji republiky u hranic, tak máš problém i s tou 300 (celkem 38). A pak máš samozřejmě 5D v Plzni. Takže ty závody fakt cílíš někde na 300-350 lidí. A nemyslím, že víc lidí nalákáme, když těch závodů bude míň. Tím je na pravidelnost nenaučíš.
Honza -mAk- Svoboda |
ano, ale vzpomeň si třeba na Lochnese, jak předloni jako pořadatel brečel, že to ani na ty tři sta nevypadá a nakonec měl 320. I těch +50 lidí je prostě rozdíl a myslím, že snahou komise by právě mělo být to, aby byl odměněn i pořadatel v podobě alespoň 350 závodníků, jinak se na to někteří prostě vybodnou. A to by si měli právě uvědomit i ti závodníci, že když jedou někam třeba na Šumperk, tak že je to částečně i charita pro tamní pořadatele, že do toho jednou za čas jdou, aby ten pohár vůbec byl (c;
-ury- |
Ale těch závodů je furt skoro stejně. 2013-2016 jich bylo po 18 individuálních, loni 19, letos 20. To by se ty závody museli přidělovat někde dovnitř oblasti Praha-Hradec-Olomouc-Jihlava, jinak vždycky část lidí to má přes 3 hodiny cesty. A pak jak píšeš, měl by jsi se snažit jezdit i na ty vzdálený trochu i ze solidarity k pořadatelům. Vždyť i vy, a to je jak dobrej závod, tak dobrej večírek, jste na posledním pořádání stěží dali 300, protože Jablonec je z ruky.
Petr S |
Pokud je problémem pořádání ekonomika a těch 50 lidí navíc rozhoduje, pak dělejme o víkend tři závody a ne jen dva (jako teď Sporticus, nebo i Ti Maďaři). Může pak být méně víkendů a lépe rozložených.
Lenka |
Tak když to beru, podle toho, aby jsme to měli blízko, tak by jsme nemohli jet nikam. Dojezd 4-5h letos krom 2 pořád. Takže se většinou vyráží už v pátek, aby se vůbec stihnul v sobotu start. A máme to tak každý rok, 2 závody blíž. Ostatní okolo 3-4-5h.
Pavel Š. |
K výše navrhovanému rozšíření počtu českých závodů mimo ČP mám následující: pravidelně pořádaný oficiální závod MTBO mimo ČP existuje jeden: MAUDI Cup. Nic jiného. Jakožto jediný závod bez svazových dotací MAUDI jen tak tak přežívá jen na základě obrovského nadšení několika jedinců (za svazovou dotaci považuji i to, že je akce zařazena do žebříčků či mistrovských soutěží) . Moje hypotézy na základě výše uvedeného a dalších zkušeností: 1) Bez externí podpory finanční či jiné se nic z výše uvedeného nezlepší. Nebude víc závodníků ani pořadatelů či závodů. 2) Snížením počtu závodů v ČP se počet závodících dále sníží, neboť jiné závody nepřibudou, tudíž bude celkově méně příležitostí někam jet a už toho bude tak málo, že to nebude pro nikoho hlavní náplň sezóny. 3) Možnost poměřit se s kámošema v nějakém dlouhodobém žebříčku je důležitou součástí motivace k účasti (účast v dalekém Maďarsku stejná jako v nežebříčkovém Maudi kousek za Prahou) Z možných řešení výše uvedených či dalších bych vyškrtnul variantu snížení celkového počtu závodů. Dle mého názoru toto povede k ještě větší izolaci a zmenšení základny MTBO. I pokud by se zvedla průměrná účast o uváděných 50 lidí, pořád 10×300 je víc než 6×350, a to nejen v absolutních číslech, ale i co do počtu různých osob účastnících se závodů. Sice 6 oddílů bude mít o něco lepší hospodářský výsledek (což ale by šlo vylepšit nějakou formou podpory), na druhou stranu 300 lidí bude mít o 40% méně možností (a to už tak snadno vylepšit nejde) Pokud zachováme cca stejný počet akcí, je určitě více možností, jak zlepšit účast: více motivovat závodníky (např. tak, že pomůžeme sehnat nějaké peníze na dopravu na závody - v jiných sportech je běžné, že sportovci si hradí cestovné na mistrovské soutěže z dotací, u nás je to spíš výjimka) nebo motivovat pořadatele (např. finančním příspěvkem dle nějakých kritérií). Zařazení závodu do žebříčku je podpora obou stran: závodníka to motivuje přijet a pořadatel má jistotu dvojnásobné účasti oproti nežebříčkové akci. Podle mne má zařazení do žebříčku větší motivační sílu než nějaké dotace. Co se lokality závodů týká, na územní příslušnost prostoru bych moc nekoukal, spíš na tu dostupnost pro většinu (což bohužel není jen o samotném počtu kilometrů od Prahy/Brna, ale i o kvalitě naší silniční sítě) Protože podpora účasti na závodech v zahraničí je jednou z cest, jak udržet fokus lidí na MTBO, zařazení do žebříčku je to nejmenší, co pro to můžeme udělat. Ale souhlasím v téhle souvislosti i s možným rozdělením závodů na více kategorií - udělal bych alespoň tři různé koeficienty (např. mistrák 1.1, A 1.0, B 0.8) nebo prostě ranking
Ivana A. |
Takový nesmělý návrh ;-)
Zkusme si to naše závodění víc užívat a o trochu míň řešit... ... BODY ( více či snad méně zasloužené ), ... POČTY ( malé a nebo už tak akorát ), ... ČASY ( dostatečně či nedostatečně směrné ). ... KILOMETRY ( které se někomu vyplatí a dalšímu už ne ) Jasně, ČP je soutěž, ale možná má pro spoustu z nás mnohem větší hodnotu to, co se úplně změřit nedá... Snahy o omezování, korigování či škatulkování většinou nikam daleko nevedou a osobně si v dosavadním systému ČP, kromě vysoké kvality závodů a setkávání se s podobně naladěnýma fajn lidma, cením především pestrosti a možnosti svobodné volby. Úroveň závodu přeci nelze objektivně posoudit od stolu pouze podle počtu startujících. To mi nepřijde vůči pořadatelům ani závodníkům fér. Je jistě mnoho dalších a lépe vypovídajících kritérií a soudit by měli především ti zúčastnění. Ani si nemyslím, že vývoj českého MTBO lze dokladovat srovnáváním počtu veteránů ve dvou závodech, z nichž jeden je MČR a druhý zahraniční v prázdninovém termínu. Naopak takovou možnou stopkou mi přijde snaha o omezování počtu závodů či jejich konání pouze na území ČR - především z pohledu sbírání zkušeností těch nejmladších MTBO nadějí a jejich následného uplatnění v mezinárodní konkurenci.To je přeci krok zpátky a byli bychom jen sami proti sobě. Někdy je možná líp moc netlačit na pilu a nechat věci plynout...Většinou to nejlepší stejně vyplave napovrch... Však naše oba reprezentační týmy patří mezi současnou světovou špičku a to je ta nejlepší vizitka českého MTBO, potažmo úrovně závodů ČP i cesty, po které zrovna jede ;-)
Honza -mAk- Svoboda |
Myslím, že diskuzí vzniká spoustu dobrých podnětů. Když by se nic neřešilo a nekomentovalo, tak by právě ta úroveň ČP závodů nebyla tam kde je, někteří pořadatelé by neměli takovou potřebu dělat ty závody pěkný a ty by jsi se taky neměla nad čím rozplývat (c: Znovu opakuju, že na závody do zahraničí se dá vyrazit i když to není ČP.
Milan |
rozložení
Já jako největší nevýhodu vidím v rozložení závodů během roku. Místo toho, aby to bylo nějak rozumně rozprostřený, tak na jaře se během 6 víkendů jely 4 závody! Extrém byl loňský rok s 3 závody za 3 víkendy. Tohle už z logiky věci je absolutní zabiják účasti. Komu se chce 3 víkendy po sobě závodit, spát v chatkách a nebýt doma? Jo pro mladý a školou povinný ok, pro rodiče už to taková hitparáda rozhodně není. Na spoustu věcí není v týdnu čas a je potřeba to udělat o víkendu a místo toho jet na 3 víkendy pryč? A na to navazuje druhá strana mince, že v létě o prázdninách se skoro nic neděje. Nikdo nechce pořádat o prázdninách, tak to prostě svaz hodí do Maďarska aby se závodilo. Lepší jak nic, ale víme, jakou kvalitu a zázemí tam mají. Ve finále tam pojedou jen ti, co tuší snadný body a nebo je pro ně MTBO priorita. Abych to shrnul, tak se kloním k tomu, to více rozvrhnout a nedělat z toho sport jen skoro jaro a podzim.
xOB |
Terminy si urcuji primarne proadatele a prazdninove terminy nikdo nechce, protoze vsichni jsou nekde odjeti a na MTBO zavody nepojedou, takze ucast o prazdninach (pokud pominu 5D) je miziva.
-ury- |
Já bych k tomu přidal, že i duben a říjen je pro bajky trochu loterie s počasim. Ano jsou třeba i běhací družstva v tom termínu, ale pěší jaksi na tý promočený anebo zmrzlý louce nebivakujou celý dva dny.
Milan |
Odečteme teda duben a říjen a zbývá 5 měsíců, bez prázdnin jsou to 3 měsíce, tzn max 14 víkendů, do kterých nacpat 10 závodních víkendů. A to mi přijde z hlediska účasti nelogický, být každý druhý víkend na závodech nebo dokonce 3 ze 3 víkendů. Proč nemotivovat pořadatele na prázdniny lehce zvýšeným startovným? Nebo právě do prázdnin dát rovnou 2 víkendy (každý měsíc jeden) a udělat tam MČR, kam by určitě chtělo dojet víc lidí.
Honza -mAk- Svoboda |
Vyšší startovný na prázdniny, jakože by tam nedojel už vůbec nikdo? (c; Konec dubna není vůbec problém, poslední roky to spíš vypadá naopak, že by se celej duben dalo krásně závodit.
Milan |
Když jsou lidi schopný platit horentní částky za ptákoviny jako KPŽ, tak proč ne? Taková dvacetikoruna za závod absolutně nic neřeší a docela by pomohla pořadatelům částečně pokrýt údajně menší účast. Ale tohle není předmětem myšlenky, kterou jsem zde nastínil. Tím je rozložení závodů. Místo prázdninových termínů, kde je prakticky 100% stav počasí to budeme cpát na konec dubna a na říjen. Pak se na to lidi rovnou vykašlou, protože nešťastný centrum "na zelené louce", zima a déšť a je uplně jedno kde v ČR to bude. Jednou to štěstí dojde a pak místo super počasí jak vloni na posledních závodech bude počasí jak v novým městě tuším 2 nebo 3 roky zpět, kdy ráno na sprintu byly na parkovišti 4 stupně nad nulou. A to se pak ptám sám sebe, jestli tohle má fakt cenu.
Honza -mAk- Svoboda |
Jako řešit tady počasí, to asi není to o co mi šlo... zažil jsem třeba prodojený studený červencový pětidenní a další závody v "letních" termínech kdy jsem jektal zubama a myslel na duben kdy se jezdilo v krátkejch...
Loading...
Český pohár MTBO podporují
HAVEN, Slime, Joe´s, FOSS, Gipiemme, Recon, CamOne, Airhole, Jetblack Sporticus, potřeby pro orientační běh a MTBO
MIRY, mapník, mapníky, mapholders, mapholder, mapboards, mapboard, map, cardholder, portamapas, MTBO, MTB, mountain bike orienteerin, ski orienteering, ski-o Cyklo slevy, výprodeje - BIKEMAT.cz Astera, s.r.o. - zakázková výroba uměleckého skla, skleněné trofeje, ocenění a dárky, design, life style, art deco ForRide.cz, vše pro jízdu na kole, cyklo e-shop Horská kola | Vybavení pro sport, outdoor a zahradu | Give.cz Mapník pro MTBO AutoPilot