Nový mapový klíč pro MTBO
Nejvýznamnější změnou kterou nový klíč přináší je čtvrtá hodnota pro klasifikaci sjízdnosti. Místo jedné čárky budou dvě – pro pomalejší a rychlejší cesty. Sjízdnost a rychlost by měla být odstupňovaná přibližně po čtvrtinách.
- Plná čára: rychlá jízda - 75%-100%, pevný povrch
- Dlouhá čárka: střední rychlost - 50%-75%, různé překážky jsou možné
- Krátká čárka: nízká rychlost - 25%-50%, je potřeba se soustředit na terén
- Tečka: obtížně sjízdné nebo nesjízdné - 0%-25%, místy může být nutné tlačit
Další důležitou změnou je zakreslování zakázaných cest pomocí lomené čáry. Díky tomu je přesně možné vyznačit odkud kam je cesta zakázaná a kde je povoleno jí křižovat. Spíše kosmetickou změnou je pak tečka uprostřed kolečka pro označení kontroly.
V Maďarsku pak bude jako zvláštní symbol použita také dvojí žlutá barva – 50% žlutá pro sjízdné plochy a 100% žlutá pro nesjízdné otevřené plochy. Sjízdné ve smyslu povolené projíždět – to jak rychle a zda vůbec tam bude možné jet samozřejmě ani zmapovat nejde.
Jako další upozornění uvádějí pořadatelé, že široké cesty, které uprostřed mají dobře sjízdný pruh, ale kolem něj jsou hluboké hůře sjízdné koleje vyjeté těžkou technikou, jsou značené krátkou čárkou – jako špatně sjízdné. Více k mapám v Maďarsku je v originálním článku.
Na závěr osobní komentář k novému klíči. Můj názor je, že ve stávajícím mapujeme většinu cest v lese čárkou, protože cest kde se dá jet opravdu rychle a ještě mapovat (plná) moc není a na druhou stranu, teček kde je rychlejší běžet než jet na kole (tečka) taky ne. Takže tohle rozšíření docela vítám. Lomená čára pro zakázané cesty se zkoušela už vloni v Dánsku a je to určitě dobré, jen těch cest nesmí být zakázaných moc, pak je mapa celá fialová.
To už tady bylo, ne?
A druhá čárka? Nevím, připadá mi to zbytečné, protože už tak je pohled mapaře hodně subjektivní a tímto se rozptyl a počet sporných cest ještě zvětší. Navíc to tu už bylo a zřejmě byly nějaké důvody ke zrušení....
to mAk: šedou bych do toho nedával, toho si nemusíš při závodě vůbec všimnout...
pro nás by bylo asi nejlepší kdyby ty rychlý cesty s korytama dělali plnou. Češi to znají z dálnice D1, taky ji pořád označují jako dálnici a nikomu nevadí, že se dá jezdit převážně jenom jedním pruhem::-).
viditelnost, sjízdnost
Re: viditelnost, sjízdnost
Re: Re: viditelnost, sjízdnost
Re: Re: Re: viditelnost, sjízdnost
Rekl bych, ze obecne mapari malo pouzivaji plnou caru. Jeji rozsireni na nektere rychle lesni cesty i treba s nezpevnenym povrchem by podle me zaplaclo diru, kterou se ted snazi zaplacnout dvojite carky, ktere v lese v mape stejne za jizdy nikdo nerozezna. A urcite by to bylo lepsi nez se pak dohadovat zda maji byt na te ci one ceste carky dlouhe nebo kratke. Nehlede na zprehledneni mapy. Mozna mam prilis generalizovany pohled, ale nekdy je mene vice...
Re: Re: Re: Re: viditelnost, sjízdnost
Re: Re: Re: Re: Re: viditelnost, sjízdnost
Můj názor
To, že se má mapovat podle sjídnosti a ne podle viditelnosti, je sand každému jasný. Lomené čáry jsou jasné zlepšení.
Maďari myslím zvolili tu lepší variantu zmapování problematických traktorových cest. Vždy je lepší označit cestu jako pomalejší než naopak, zvláště když teď existuje nová klasifikace cest. Stejně mají všichni závodníci stejnou mapu, takže postup volí na základě stejných informací a navíc všichni o této možnosti zmapování vědí.