MTBO.cz
MTBO - mountain bike orienteering

Junior-repre na Mallorce

Silniční objemové soustředění - Alcúdia (Mallorca)

Rok se s rokem sešel a téměř kompletní juniorský a dorostenecký výběr vyrazil na objemové soustředění do Mekky objemové silniční přípravy. Do severní části Mallorky a to sice do blízkosti přístavního městečka Alcúdia.

Téměř kompletní výběr zahrnoval i 4 nováčky ve výběru a to 3 dokonce ještě v dorosteneckém věku. Juniorku Áďu, dorostence Lucku, Ondru a Natali, pro které to bylo první setkání s jízdou a tréninkem na silničních kolech a jízdou ve skupině.

Samozřejmě včetně již několikanásobně ostřílených matadorů a zkušených: Vilmy, Saši, Richarda, Tomíka a Hasáčka, pro které se silniční kolo už stalo běžným tréninkovým prostředkem.

Dále pak mladých dorosteneckých teamových nadějí Joly, Rózy a Mattese.

Výpravu se podařilo na poslední chvíli doplnit o na JMS „nenominovavši se" LOBisty a to sice Rózu a Ondru H. Doufám, že jim snad slunná Mallorca a MTBO team tu „nenominaci" vynahradili, užili si to a rozhodně dobře potrénovali.

Soustředění pak na cestování doplnili Maty L., Vojta S. a Verča K., kteří se pak přidali k části dospěláckého výběru, který trávil rovněž úvodní soustředění na stejném místě a ve stejném termínu. Albert si mohl obhlédnout budoucí adepty do dospěláků v akci a stávající členové své vyzyvatele :-). 

Na Mallorce junioři i dorostenci taky měli možnost vidět a poznat několik starších reprezentačních kolegů. Viděli jste, jak trénují, jak jezdí a poznali jste je. Oni viděli vás a věřte, že si vás všimli. A pokud je na závodech potkáte a třeba se budete chtít zeptat na postup, na volbu nebo jen jak se jim jelo, tak se toho nebojte.

Verča K. se k nám přidala na rozjetí úvodní vyjížďky do skupiny dorostenek, kde nám nasadila příjemné rozjížděcí tempo.

Richard se připojil ke skupince sobě rovných u dospělých, aby se nám netoulal sám po ostrově a pořádně potrénoval nebo je prohnal :-). Stejně tak i bývalý člen teamu Maty.

Tréninkový camp jsme zahájili večerním letem 22.3. do Palmy. Vzhledem k situaci, kdy byla týden před odletem vyřazeny z provozu letadla Boeing 737-MAX8, které měl náš dopravce ve flotile, jsme dorazili do Palmy nakonec s přijatelným 2 hodinovým zpožděním. Po transferu z letiště jsme se krátce po půlnoci ubytovali v hotelu Hotel Rei del Mediterrani Palace, který nám poskytl zázemí na 9 dnů pro náš trénink. Vyřídili jsme nezbytné formality a odevzdali pedály, aby nám mohli na druhý den připravit kola na trénink a mohli jsme hned ráno vyrazit.

Hotel nám poskytl dostatečné zázemí a to zejména v podobě hezkého bydlení, možností regenerace (sauna , bazén, masáž…) a hlavně, když jezdit objem, tak je potřeba i objemově doplňovat kalorie. A to se hotelové kuchyni myslím dařilo v dostatečném množství a kvalitě. Hlady jsme rozhodně netrpěli.

V sobotu ti, co si přivezli kola, si je složili, ostatní si převzali půjčené stroje a po krátké úvodní instruktáži jsme mohli vyrazit na seznamovací vyjížďku okolo Alcúdie. Počasí nám přálo, mohli jsme vyjet ve variantě krátký-krátký a začít se „proužkovat“. Vyjížďky jsme z výkonnostních a bezpečnostních důvodů plánovali v kratší a delší variantě a vždy jsme je po cca 2h rozdělili. Výkonnější a starší jeli s Lubinem a mladší, nebo ti co nebyli zdravotně OK (King), jeli kratší variantu. Časově okolo od 3,5 do 4,5hodiny jízdy.  Odjeli jsme si okruh kolem Alcúdie přes Pollencu a pod horami přes Muro a poladili kola. Delší varianta se pak podívala na kopeček a trasu prodloužila, takže pěkných úvodních 102km a 3h45min.

První den jsme zakončili přednáškou s praktickými ukázkami od Vojty Stránského na téma protahování zaměřené na problémové partie namáhané při cyklistice. Využití přednášky a ukázek pak již bylo na každém individuálně.

V neděli nás pak čekal regulérní tréninkový den, který jsme spojili s traťovým občerstvením v Petře. Standardních 85km pro kratší variantu a 120km pro delší, kterou si skupinka zpestřila neúspěšným nácvikem silničářského střídání „kolotoče". Vilma si přeložila a „smotla". Odřené dlaně a naražené rameno nebylo nic příjemného, ale naštěstí ji to zásadně neomezilo v dalším ježdění. Opatrnosti a obezřetnosti není nikdy dosti. Tady máte odkaz, jak se to má správně dělat a k čemu to je.

Vzhledem k tomu, že to asi nikdy nepoužijete a i pro profíky to může být riskantní, tak to nezkoušejte anebo v menší skupině a po řádné přípravě :-). Při MTBO to nevyužijete a akorát riskujete, že se smotáte a nemusí to vždycky skončit tak přijatelně jak u Vilmy.

V pondělí následoval trénink s výjezdem na Randu. Kde už jsme se potýkali s jedním kopečkem. Za to jsme byli odměněni překrásným výhledem na okolí. 105km a delší skupinka pak 130km. Kratší skupinku nám pak odtáhla zpět proti větříku Vilma, která byla v rekonvalescenci se svými odřeninami.

Úterní trénink byl naplánován jako lehčí. Byl to již čtvrtý trénink v řadě před volným dnem. V plánu jsme měli vyjížďku na mys Formentor a zpět. Pro kratší variantu 75km a delší varianta přes klášter Luc okolo 110km. Díky větrným podmínkám vhodných spíš pro jachting a kitting jsme museli na prvním sedle plány přehodnotit a Formentor vypustit. Ale i tak jsme si vyzkoušeli jízdu v balíku za opravdu za těžkých větrných podmínek. Zejména pro „lehké váhy" nebylo jednoduché se na kole udržet, ale naštěstí to všichni zvládli. Nakonec jsme tedy všichni vyjeli na klášter Luc. Trénink jsme zvládli i nějaké převýšení bylo a pak se mohli vydat domů vstříc odpočinkovému dni.

Před večeří jsme absolvovali, v rámci teoretické přípravy, přednášku „Technika a taktika MTBO“ – příprava před vlastním závodem", kterou si pro nás připravil Martin Štěpánek. Rozhodně další z možností jak se posunout přípravu na závody dále a získat výhodu před svými soupeři doma i v zahraničí. Dělejte si takové přípravy před závody pravidelně a to i tady na ČP. Vašim celkovým výkonům to prospěje.

Středu každý využil k rekonvalescenci a odpočinku, volným „café“ vyjížďkám ev. McGastro zážitkům, povalování se na slunci či návštěvě pláže.

Odpoledne Lubin odpřednášel další část teorie z oblasti mapové přípravy týkající se „Navigace a volby postupu".

Po volném dni ve čtvrtek následoval trénink v podobě královské etapy. V plánu bylo 150km s téměř 2300m převýšení. Výjezd nad Soller, sjezd do Solleru, opět výjezd a nakonec přídavek v podobě Col´d Honor a Orientu. Porce km i převýšení, které jsou považovány za velmi obtížné i pro zkušenější cyklisty než pro naše juniory. Pro mladší skupinku jsme zvolili trasu bez obtížných výjezdů s jedním kopcem a to sice výjezdem přes Orient na Col´d Honor. Ale i tak jim to dalo pěkných 110km a 1100m převýšení, se zpátečními 40km proti větru. Nicméně výkonnější skupina si pěkně vypráskla nohy na 150km a 2600m převýšení. Při návratu nebyli moc hovorní a rozhodně všichni zaslouží pochvalu za úspěšné zvládnutí.

V pátek jsme vzhledem k předešlé zátěži zvolili lehčí etapu a vyjeli po pobřeží do Portocristo. Okolo 105km rovinatějšího profilu. V podstatě jsme ji projeli v plné sestavě, protože zejména juniorky si potřebovali po čtvrtku ulevit nohám.

Po tréninku si pro nás připravil  Jiří -Albert- Vraný přednášku týkající se map a stavby tratí na nadcházejícím JMS v Dánsku: Téma: Jak sestaví v Dánsku, abstrakt: na tratích ME + JMS 2009 a SP 2015 si rozebereme některá specifika dánských terénů i to, jak je stavitelé využívají. A taky to, jak se popasovat s volbami a co dělat při chybě, když se nesmí ani přebíhat.

V sobotu jsme vyrazili při posledním pořádném tréninku zdolat ikonické stoupání SaCalobra. Ne, že by bylo to nejobtížnější, ale když už jsme byli od SaCalobry kousek, tak jsme si tam chtěli zajet. Krásné výhledy, krásný kopec a Mallorca bez SaCalobry se nepočítá. Dorostenky, vzhledem k pokračující únavě a drobným neduhům, nás doprovodili jen pod kopec a spokojili se s kratším tréninkem. Odpoledne pak vyrazili na procházku na kopec nad Alcúdií, aby se porozhlédli po bikových terénech. Zbytek si pak vyjel na Luc a na Calobru a dolů do přístavu, což nám dalo pěkných 120km a 2100m převýšení. Rozhodně kvalitní trénink. Děvčata vystavila při fotografování na odiv svá poprsí zálivu, což způsobilo možná několik „crashí" v přilehlých serpentinách úchylným starším cyklistům a následný hromadný výjezd Mallorských záchranářů.

V neděli už jsme se balili a trénink byl individuální. Vyjelo už jen pár skutečně silných jedinců. Prostě žádná organizovaná akce. Bazén, procházky, odevzdání kol, McDonald a odjezd na letiště a domů.

Cesta zpět proběhla bez problémů a v pondělí nad ránem jsme se všichni vrátili do svých domovů.  Na letišti jsme si udělali „týmovou večeři u Mekáče", protože bez toho by to nešlo. Nemít „Mekáče" v Palmě na letišti je strašný prohřešek.

Závěrem:

Řečí čísel se nám podařilo najezdit za celý tým 8952km s celkovým převýšením 101397m (k tomu trenéři 1782km/20750m přev.).

Říkám, všechno je vždy o lidech a o přístupu, teamu a vztazích, který ti lidé tvoří. Za mě máte všichni „1*".

Přístup – perfektní, profesionální

Trénink – perfektní

Chování, kázeň ve skupině – velmi dobré. Nic co by se nedalo zvládnout.

Timing – super, Ondra H. – přišel pozdě jen jednou :-) a jinak to bylo v rámci mé osobní tolerance

Týmovost – *** TOP ONE

Počasí – za mě v pořádku, proužky máme, proti loňsku rozhodně lepší

Zdraví – umožnilo nám odtrénovat, co jsme chtěli, drobnosti se objevily, ale v zásadě to nikoho v tréninku neomezilo.

U „týmovosti" bych se ještě zmínil a poděkoval Vilmě za snahu a aktivitu se zapracováním nováčků i mladších členů reprezentace. Její snaha a zájem o ně jsou chvályhodné a určitě jim to pomohlo zapadnout.

„Ti starší nekoušou a nežerou malé děti".

Letošní objemové silniční soustředění považuji za vydařené a úspěšné. Máme solidní základ pro sezónu, na kterém můžeme stavět. Pokračujte v tréninku a stavějte na tom, co jste získali. Dolečte drobné zranění, nemoci a neduhy. Na silniční kolo se kdykoliv vraťte, pokud máte možnost i tady doma, ale opatrně – provoz není příliš „friendly“. Pamatujte i na teoretickou, taktickou a mapovou přípravu, protože silniční kolo vás zrychlí a budete překvapení, tak ať nejezdíte, tam „kde slunce nesvítí".

Zdůrazňuji HLAVA-MAPA, nejdřív HLAVIČKA a pak NOŽIČKY, nohy už máte.

PŘEJI VÁM VŠEM ÚSPĚŠNOU SEZÓNU 2019

Díky i Lubinovi – Lukáš -Čmelda- Chmelař za účast a péči o starší výkonnější skupinu.

PS1: Pro doplnění, náklady na každého jednotlivého účastníka soustředění byly celkově cca 20 000 Kč. Částečně jste si přispěli. Berte to jako investici vás nebo vašich rodičů a pokuste se je zužitkovat v sezóně, co nejlépe. 

PS2: Už mi otrnulo a pokud se silniční objemové soustředění uskuteční příště, tak rád s vámi pojedu, když mě vezmete :-). Je pro mě těžší juniorům stačit. Nu což, vezmu si „gumicuk“.

| Zobrazeno 775x | Reprezentace | Honza -King- Král
Český pohár MTBO podporují
HAVEN, Slime, Joe´s, FOSS, Gipiemme, Recon, CamOne, Airhole, Jetblack Sporticus, potřeby pro orientační běh a MTBO
MIRY, mapník, mapníky, mapholders, mapholder, mapboards, mapboard, map, cardholder, portamapas, MTBO, MTB, mountain bike orienteerin, ski orienteering, ski-o Webové stránky, Internetové aplikace - strict Astera, s.r.o. - zakázková výroba uměleckého skla, skleněné trofeje, ocenění a dárky, design, life style, art deco ForRide.cz, vše pro jízdu na kole, cyklo e-shop Mapník pro MTBO AutoPilot
Nahoru