Český pohár + MČR ve sprintu + MČR štafet - 9. a 10. závod - SKELNÁ HUŤ
O prvním červencovém víkendu, 4.-6.7., se konaly ve Skelné Huti u Mimoně tradiční vícedenní závody MTBO. Pořadatelem byl oddíl Slavia Liberec Orienteering. Závod ve sprintu byl zároveň Mistrovstvím ČR a to samé platí i pro štafetový závod.
Pořadatelé zvolili díky chybějící svátkům, které vyšly na víkend, 3-denní variantu závodů. V pátek se konal nepohárový middle, v sobotu dopoledne MČR ve sprintu (9. závod ČP), v sobotu odpoledne MČR štafet a v neděli závěrečný middle (10. závod ČP). E2 sprint a E3 middle byly pro elitní kategorie zároveň závody WRE (World Ranking Event).
Nejdříve k individuálním závodům. Páteční nepohárový middle, kde vlastně kromě pocitu o nic nešlo, se konal na mapě Liška, kde se v roce 2009 konalo MČR na klasické trati. Na start i z cíle to bylo cca 8km, takže závodníci se projeli hodně i mimo závodu, navíc tratě byly o něco delší. V mužích si s tím nejlépe poradil Martin Ševčík (TBM), který porazil o 6 vteřin Honzu Svobodu (SMR) a o 54 vteřin Kevina Haselsbergera (Austria). V ženách vyhrála Anke Dannowski (Germany) o 14 vteřin před Stankou Fajtovou (VBA) a o 1:37 před Katkou Novákovou (OKP). Sobotní MČR ve sprintu se konalo na východní části letiště v Hradčanech, takže šlo o velmi rychlý prostor (hodně asfaltu), krásný sprintový prostor. V mužích to byl velmi vyrovnaný závod, po většinu závodu vedl a nakonec i vyhrál Honza Svoboda (SMR), o 12 sekund před Pekkou Niemi (Finland) a o 14 sekund před Vojtou Stránským (KPY). V ženách ovládla sprint Martina Tichovská (VSP), vedla od druhé kontroly až do cíle, porazila o 34 sekund Renatu Paulíčkovou (SJI) a 1:07 Ramune Arlauskiene (Lithuania). Nedělní závěrečný middle se konal přímo na Skelné Huti, terén se částečně překrýval s prostorem štafet. V pánské elitě vyhrál Vojta Stránský (KPY) o 19 sekund před Martinem Ševčíkem (TBM) a o 33 sekund před Vojtou Ludvíkem (STB). V ženách byl vše opět jasnější, vyhrála o 1:17 Martina Tichovská (VSP), druhá byla Renata Paulíčková (SJI) a třetí Katka Nováková (OKP).
MČR štafet se konalo v centru závodu v prostoru, kde se před 2 lety jela poslední etapa vícedenních závodů v Doksech. V ženách to bylo hodně vyrovnané, na posledním úseku se pořadí hodně přeskládalo. Vyhrála šfafeta OK Jihlava (Chudíková, Tomečková, Paulíčková) o 27 sekund před LITHUANIA MTBO (tato štafeta se ale nepočítá do MČR), druhé tak skončilo 1:08 zpět USK PRAHA (Lacigová, Hrdinová, Tichovská), třetí pak 1:17 zpět TJ Slovan Karlovy Vary (Nováková, Kubínová, Kubínová). Pořadí na dalších místech bylo SK SNS Smržovka, VŠTJ Ekonom Praha a GHOST RUBENA racing team. V mužích byly překvapivě rozdíly větší, vyhrála šfateta KOS Tesla Brno 1 (Ševčík, Tišnovský, Pospíšek) o 57 sekund před finskou štafetou s českým pomocníkem (Niemi, Saarela, Škoda), tato štafeta se ale nepočítala do MČR, druzí tak skončili zástupci stejného týmu KOS Tesla Brno 2 (Rygl, Schwab, Štěpánek) se ztrátou 3:45, třetí pak skončili závodníci USK PRAHA (Laciga, Hora, Sommer) se ztrátou 4:22. Další pořadí pak bylo AUSTRIA national team, VŠTJ Ekonom Praha a ITALY team. Druzí v mužích dojeli do cíle závodníci SK SNS Smržovka (Svoboda, Hons, Obuškevič), ti byli ale disk, více info dále v článku.
Velká diskuze panovala v centru o kvalitě jednotlivých etap. V první etapě musely být nějaké kategorie zkráceny kvůli špatně zakreslené kontrole a většina kategorií měla navíc špatně zanesenou kontrolu č.142 (takový hustník na bývalé pasece). Největší debata ale panovala po štafetách, kde musela být z druhého místa diskvalifikována štafeta Smržovky kvůli neoražené kontrole, která ale nebyla probuzená a Honza Svoboda si toho v chumlu lidí nevšimnul. Dalších pár kontrol pak musel probouzet a strávit na kontrole navíc vždy 3 vteřny, bohužel tu neoraženou druhou kontrolu už to nevyřešilo. Nedělni middle proběhl podle všeho v pořádku.
Účást na závodech byla vysoká, první etapy se sice zúčastnilo jen 250 lidí, ale zbylých dvou etap necelých 400 závodníků, tedy zatím největší závody v ČR letos. Počasí vyšlo parádně, avizované bouřky nedorazily. Závody měly krásné centrum na Skelné Huti, kde většinu závodníků spala ve stanech či v karavanech. Trošku slabší to bylo s kulturním programem, který vlastně žádný nebyl. Další výtka se týká webu závodu, kde moc informací nebylo a navíc startovky na E1 byly zveřejněny až v den závodu, někdy nad ránem. A třeba startovky na E3 nejsou na webu doteď !!! Kompletní výsledky všech kategorií včetně mezičasů naleznete na webu závodů a i na ORISU.
Celkově to byly hezké závody, ale vzhledem k tomu, že liberečtí pořadatelé mají mít na starost přístí rok Mistrovství světa v MTBO, které se bude konat právě v Liberci, tak je jasné, že bude potřeba pořadatelskou skupinu vhodně doplnit kvalitními pořadateli z jiných oddílů, aby pak mohlo MS dopadnout stejným úspěchem jako v roce 2007 v Novém Městě na Moravě.
Závodníky MTBO čeká prázdninová pauza, která bude ale narušena závody 9.-10.8., které pořádá pražský oddíl FSP (VŠTJ Stavební fakulta) v obci Vlkančice kousek od Stříbrné skalice (Praha-východ). Na programu bude tradičně sobotní long a nedělní middle. Mimo závody ČP MTBO čeká na závodníky během prázdnin několik dlouhých závodů - například Bike Adventure (12.-13.7.), Bedřichovská pětihodinovka (26.7.) nebo Six Numbers (11.-17.8.).
Kontroly na sprintu byly v pořádku
Neříkám, že závody VLI byly bez chyby, spíš naopak, chyb bylo na můj vkus až příliš. Nicméně, myslím že v článku by měly být ověřené informace a ne "jedna paní povídala".
Troufám si říct, že kontroly na sprintu byly všechny tam kde měly podle mapy být a všechny byly vzbuzené. Osobně jsem celou trať projel těsně před startem, a každou kontrolu jsem razil. Už v té době byly všechny vzhůru. Jediný problém byl s kontrolou 118 - která chvilku ležela na zemi, protože nějaký rychlík prostě přelomil hliníkový stojan.
V pořádku myslím na svých místech dle mapy. Že nejsou všechny pro ražení na pravou ruku, max 20 cm od cesty a ideálně ve výšce tvých řidítek a dírou k cestě, to už se tak někdy stane. Se stim smiř :)
Řekněme,, že na rozdíl o všech závodníků, ať už jsou dobří, špatní či úplně nejlepší, jsem měl dost času se u každé kontroly zastavit, zkontrolovat zda to opravdu sedí a bez stresu pokračovat dál. Dokonce jsem jednu kontrolu přenášel na správné místo, protože byla blbě...
Prostě si myslím, že i tak je co kritizovat, tak si nemusíte vymýšlet problémy které nebyly :)
Hele nechci se hádat, protože ty závody stály za hovno a zbyla po nich akorát frustrace...
Ale myslím, že i tahle kontrola byla tam kde podle mapy být měla. To že občas nejde zapíchnout stojan 20cm vedle cesty, protože je tam v zemi kdo ví co a musí se dát trochu dál, to se myslím děje celkem běžně. Rozhodně ta kontrola nebyla proti mapě někde o 100 m jinde, jako se to "povedlo" v pátek.
Nebuďte sprostí ani urážliví, ale zkuste být realisté, protože jen tak budeme mít za rok skvělé mistrovství. Kontrola 9-129 měla být na křižovatce, ale byla na odbočce za stromem a já to přejel, páč jsem měl dojem, že o ni zakopnu a nemusím koukat za strom. To je fakt, a by to za rok ten závod zničilo.
Stejně jako posunutý sever, pravda azimut jsem na MTBO nikdy nepoužil, ale je to neoddiskutovatelná chyba.
Pro další informaci: v pátek jsem seděl na židli na křižovatce v Hradčanech (startovel jsem poslední) a naváděl lidi na start, označení a mapka ke startu byly lehce řečeno podprůměrné, navíc mapka nebyla nevímproč pro každého. Kontrola 13-147 nebyla na cestě ale hozená v lese, ale já zas tak moc nepospíchal, tak jsem ji přinesl a zapíchnul na cestu. Na pouťáku je to jedno, ale při poháru nebo mistráku to musí být hlídaně a je jedno, jestli to zahodil vzteklý houbař nebo závodník.
Pro spravedlnost je třeba dodat, že to byly velmi hezké závody, a je třeba pořadateli poděkovat. Tak teda DĚKUJU A PŘÍŠTĚ PŘIJEDU ZAS !
Míla Lukavec SMR
Prosba
Ahoj,
nešly by i celkové výsledky vícedenních nějak dostat z ,,šuplíku,, pořadatele na web závodů, by se pokochali výsledky svého snažení i Ti, co nevyhráli ;-)? Díky moc.
MTBO
Vážím si každého pořadatelského úsilí a vím, že to je opravdu náročný úkol - moc se mi líbil sprint a samozřejmě místní terény, ale nemůžu nějak zapomenout na páteční cestu na start. Protože jsme na oddíl dostali pouze jednu mapku na start, kterou jsme nakonec po domluvě nechali v centru, zvolila jsem taktiku "paměťáku". Nakonec jsem s hrůzou zjistila, že vlastně mít mapu nebyla až taková výhoda, když jsem na rozcestí potkala závodníky, kteří jezdili zpět z letiště a sbírali protijedoucí bikery. Vážně mi bylo líto cizinců, kteří nechápavě koukali a jeli samozřejmě taky směr letiště. Základním předpokladem zdařilých zavodů je mj. dobře označená cesta na start nebo dostatečné množství kvalitních mapek, které tam závodníky opravdu dovedou. Myslím, že je zbytečné takto vrhat stín na velmi dobré jméno MTBO v ČR.
Ještě mám jednu připomínku - nezdá se mi úplně důstojné vzhledem k faktu, že se sprint jel také jako veteraniáda, obdarovávat nejlepší závodníky - veterány např. klíčenkou, náramkem, zapalovačem... Případně bych ceny dala aspoň do igelitové tašky.
Naleštná bída
Dovolím si i svůj komentář. Závody podle mě byly naleštěná bída schovaná pod rouškou WRE. Pátečí cesta na start byla moc zajímavá-nejprve nás překvapilo, že pro 10 lidí jsme obdrželi 1 mapu na celé 3 dny (k tomu 8 ubytovacích pásků pro 10 lidí, z toho někteří byli jen do soboty a naopak jiní až od soboty). Vyrazili jsme po paměti "pořád rovně a u rybníků doprava"... Ty rybníky najít nebylo vůbec lehké a značení bylo... no nebylo. Naštěstí 2x hlášený posun startu s trapnou(!!!) výmluvou o tom, že pozdě jezdíme na start, nám pomohl. Naši další kolegové z karavanů (a parkoviště níže) o tom nic nevěděli-nikdo se neobtěžoval tam zajít a sdělit to ostatním mimo louku.
Sobotní sprint byl super, prostor letiště se mi líbil-nemám, co bych vytknul. Štafety byly o něčem jiném-jako třetí "štafetář" jsem se "bavil" chaosem na startu mezi pořadateli, kdy kdo má vlastně co říkat a ukazovat... Na vytištěné aktuální výsledky po závodě jsmě čekali marně. Večerní vyhlášení byla opravdu velmi trapná tečka za sobotním dnem. Tmavý diplom napsaný nečitelným fixem a k tomu zapalovač, hmmm, to je hodno MČR...
Neděle byla fajn, hlavně že start 00 byl v deset a hromada závodníků šla ve 120 a výše...ale s tím už nic nenaděláme:-)
Zázemí bylo parádní-studená sprcha a 8 TOIek pro 400 lidí na dva dny (v neděli dopoledne vyprázdněno a vyčištěno, ale jít ráno byl zážitek!)... Komentátor na celý víkend by také v rámci WRE a MČR nebyl?
Suma sumárum-než pořádat takto, tak to raději nepořádat vůbec...
Moje hodnoceni
Uz pri prijezdu me zarazila absence jakehokoliv poradatele, ktery by dirigoval parking, ale nakonec jsme parkovne meli jak zaplatit a mohli jsme se tesit na sobotni sprint.
Sprint:
- teren uzasny, rozhodci zadny :-(, jen fotograf na hezkem (pro fotky) miste, takze jezdeni tam kde se nesmelo (napr. zluty prusek mezi 7 a 8 u M21B) bylo naprosto normalni. Poctivi dostali pekne na prdel :-(
- krasne vyhledy z betonove rampy, kde jsem zabrzdil jen tak tak (Ludku diky za varovani), je opravdu zazrak, ze to neskoncilo hodne vaznym urazem
- spatne tisky map, nejenom, ze skoro nevyrezano, tak i fialova byla ve spatne vrste :-(, dashpointy jsou snad pro kreslice sprosty slovo
Stafety
- uz pri pokladani kol jsem nechapal, prostoru "milion", ale naprosto nekoordinovani poradatele nacpali kolo jedno vedle druheho, do tri rad zrejme dle toho jak se kdo prihlasil, ne dle lonskych vysledku, jak byva standardem
- prvni farsta byl opet docela vysmech, v tom malem okoli to musel byt vazne zazitek a opet cely balik pak na spolecnou druhou kontrolu (ani se mAkovi nedivim, ze odtamtud chtel co nejdriv zmizet)
- uspane kontroly
- opet nevyrezane kolecka
- v zaverecnem pytliku nerovnomerne farsty
middle
- opet spatne dashpointy, opet spatne fialova, opet nevyrezano, jine tvary krizovatek, atd, proste nastolena latka zustala hodne nizko
Par dalsich postrehu
- Na to, ze to bylo MCR, tak nikde zadny radio v lese, takze speaker, nemel moc co hlasit
- Na to, ze to bylo WRE, tak informaci v anglictine pomalu
- vazly vysledky
- proc byly v orisu uzavreny soupisky stafet? Zrejme proto zadali poradatele soupisky nesmyslne brzo v papirove podobe
Hodne jsem se tesil, kdyz to mela byt "generalka" pred MS, ale odjizdel jsem zklaman, snad priste....
Tak ještě moje subjektivní hodnocení závodů, ve článku jsem to psal více formálně. Primárně bych chtěl říci, že pořadatelé měly hezké prostory, hezké centrum, zajímavou stavbu tratí, jen pak ta realizace trochu pokulhávala. Můj názor je ten, že si pořadatelé mysleli, že ty závody zvládnou levou zadní, ale to samozřejmě nebyly možné.
Webové stránky - to nebyla dobrá vizitka závodů ani před závody, od pozdě vydaného rozpisu (má být zveřejněn nejpozději 30 dní před závodem, u vícedenních bych to preferoval ještě mnohem dříve), žádné novinky až do pondělí před závodem, velmi pozdě vydané startovky na E1 a E2, startovky na E3 nebyly a nejsou na webu vůbec, pochvala za výsledky E1 po pátku na webu, ale pak další tři etapy čekaly na výsledky až do nedělního večera, u štafet chyběly mezičasy až do pondělního večera.
Chyby při rozvozu kontrol a neprobuzené krabičky - kontroly evidentně nerozváželi lidé, kteří to měli dělat, prostě si nebyli jistí, kam kontroly píchnout. Při E1 byla kontrola zanesena od severu, aniž by se zanašeč podíval dále, tudíž dal kontrolu špatně. Při E2 měly být kontroly dané tak, aby se daly razit za jízdy, chápu, že ne všude to šlo, ale měla být alespoň snaha. Druhým tématem jsou neprobuzené krabičky, po diskuzi s pořadateli věřím, že kontroly při zanášení probouzeli, takže vina padá na toho, kdo kontroly programoval, v nastavení se dá nastavit libovolný čas aktivity kontroly od posledního oražení. A tenhle čas buď nikdo nenastavil anebo nastavil špatně. A neprobuzené kontroly do MTBO nepatří, do OB taky ne, ale tam se nerazí kontroly za jízdy, takže to tolik nevadí.
Diskvalifikace mAka při štafetách - souhlasím s názory, že pravidla by měla být k závodníkům více friendly, hlavně v případě, že se jedná jak o jejich, tak chybu pořadatele. Přestože rozhodnutí Jury, které jsem byl součástí, bylo po formální stránce správné, něco by se s tím mělo udělat.
Centrum závodu - v centru závodu mi vzhledem k tomu, že se jednalo o MČR, velmi výrazně chyběly reklamní poutače, bannery, vlajky. Takto to tam vypadalo jako na nějakém pouťáku.
Soupisky štafet - to proč jsem musel vyplňovat soupisky ručně už v pátek večer, jsem fakt nepochopil. Navíc už nešly soupisky na webu vyplnit ani v týdnu před závodem. Pro pořadatele by to navíc bylo jednodušší a neměli by pak chyby ve jménech závodníků. A ještě jinak je normální, že soupisky stačí zadat třeba až po dopoledním závodě.
Poučení - pro mistrovství světa to bude chtít opravdu přidat, je jasné, že si to tam pořadatelé budou logicky hlídat víc, ale i tak. Nechci předem říkat, že závody pořádané naším oddílem budou lepší, ale minimálně jsem si vzal z těchto závodů mnoho poučení, jak věci nedělat.
Tak ta rampa byla fakt o tlamu, akorat jsem se tesne pred ni podival do mapy, na ktere odbocce se ma uhnout. Fakt je ten, ze ta oranzova barva pro rideable area je neskutecne dementni, zejmena pro nekoho castecne barvoslepeho (coz je mimo mne skoro tretina muzske populace), takze rozdil s betonovou plochou se dal za jizdy ucist.
A pak bylo asi hodne objektivni, kdyz od urciteho casu na tom nebezpecnem miste smeroval zavodniky poradatel. Ti, co startovali pred tim, meli vlastne stesti, ze se nezrakvili a tech nekolik sekund je asi nakonec stejne nemrzi.
Proč si stěžujeme na nečitelnou rampu, když jsme převzali, dle mého názoru "stupidní světová" pravidla, kde sráz, oplocenky a posedy kreslíme tak (šedě), aby "nerušily" závodníka při mapování-orientaci? Kdyby byly černé, každý by si jich všimnul a dal si bacha... no prostě jsem asi stará škola. Ještě zaveďte to bezkontaktní ražení a já si začnu hledat jiný sport.
Osobně mám z prodlouženého víkendu spíše pozitivní zažitky, protože to hlavní, tratě v lese, byly na nadprůměrné úrovni. Občas jsem měl problém s mapařem, nejvíce asi v pátek (okolií č.142 atd), to je ale logické, když to byl vlastně jen pouťák. V sobotu a v neděli pak nezmapované cesty, nepřehlédnutelné paseky, které prostě v mapě chyběly...... A naopak, 1,5-2m vysoké smrky už dávno nejsou paseka.
Otočené stojany krabičkou do lesa fakt neřeším (to je hnůj, který kydat nebudu), protože kdo je technik, orazí za jízdy i to...
A Jury, ta se právě v tomto případě měla povznést nad pravidla a mAka klasifikovat.
Je zajímavé, že ti, co nejvíce kritizují nikdy nic nepořádali.
Pavel Wohanka
Štafety
rozhodla správně, jednoduše podle pravidel. Podle mě to byla klasická dvojchyba pořadatel-závodník, 50 na
50. Takže nechci si nijak stěžovat, spíš námět do budoucna - myslím, že jury by měla být trochu lidštější,
a brát v potaz i ostatní věci než jen výpis ražení z počítače. Diskvalifikace by měla být v případě
vědomého a hrubého porušení pravidel, nebo třeba proto, že závodník kontrolu úplně vynechal. Pokud je
několik soupeřů ochotno dosvědčit, že závodník na kontrole byl, tak je diskvalifikace myslím zbytečná.
Naprosto chápu, že je to vždycky precedenc do budoucna a jury se toho proto bojí. Ale prostě by to mělo být
blíž lidem, mě se na tomhle sportu právě líbí to, že je to malý sport a nikdo si na nic nehraje, takže je
zbytečné od toho sportu závodníky odrazovat zbytečnými diskvalifikacemi ...
Než začneš vymejšlet, že kontrolu nebudeš razit, když budeš mít svědka a podobné blbosti, tak si uvědom, že zákony byly stanoveny, aby bylo zajištěno právo a spravedlnost. A v tomto duchu je třeba zákony používat. Bylo tedy spravedlivé Máka disknout? Ä jak se tím zajistila práva a spravedlnost všem zainteresovaným?
Myslím že jury rozhodla alibisticky podle daných pravidel, ale tím nezajistila spravedlnost. Myslíte, že Mák nerazil úmyslně? Myslíte, že pořadatel to zvoral úmyslně? Uvědomte si vyjímečnost této situace než někoho potrestáte !
A tohle nepíšu protože Mák je kámo ze SMR, to je obecně platná úvaha a každý si musí udělat vlastní názor. Proto je taky zřízena instituce JURY, a proto taky její rozhodnutí je konečné a musíme ho respektovat. Ale nemusímë s ním souhlasit.
A ještě maličkost: Někteří jsou známí a jsou známy i jejich přezdívky. Ale asi ne všem, a proto si myslím, že každý zde prezentovaný názor by měl být podepsán. Teda pokud si za ním stojím a nechci jen rejpat a pak se schovat na křestní jméno, taky bych tam mohl napsat Míla (ani byste nepoznali že jsem M a ne W) nebo přezdívku Lišák (to byste si oprávněně mysleli, že jsem tramp, a co má co tramp kecat do MTBO?).
Takže ahoj - Míla Lukavec SMR
Rád bych se vyjádřil k pobuzeným krabčkám.
Nebyl jsem roznašečem, ale ta sobotní diskuse mě nenechala klidným a tak jsem v neděli probouzel několik krabiček, abych si to prověřil. Měli jsme 2 sady, jedna pomalejší a druhá rychlejší. Krabičky, které jsem probouzel (cca 5 až 6 ks) pomalým čipem (verze 5), byly probuzeny do jedné sekundy. Jednalo se o krabičky z obou sad.
Úsměvná myšlenka, že by mohlo stačit svědectví o přítomnosti na kontrole. K tomu snad není potřeba diskuse, ale jako žert to je super. Mám taky takový jeden....
To zdržení na budící krabičce vypadá asi následovně: oproti normálu kdy přijedeš, razíš a prakticky kolo může zůstat v pohybu na neprobuzený krabičce razíš, kontrola bez reakce, během toho sesedáš, razíš znova, rozjíždíš se... odhadem 3-5 možná i víc a v součtu klidně 20-30 vteřin na tomhle závodě navíc oproti soupeřům za tebou. Nehledě na to, že tahle technická stránka zvyšuje stres a tím ovlivňuje třeba i mapový výkon. Nevím co by se dělo, kdyby ta kontrola v čipu byla a my jsme protestovali protože jsme byli při obhajobě titulu oproti soupeřům znevýhodněni.
Jinak se mi tvým zlehčováním potvrzuje, že bajky by měli dělat bikeři, alespoň na těhle důležitějších postech a jen doufám že tvůj postoj "jsou to jen bajky" takhle nevypadá i při jednáních třeba na svazu!
Ahoj Máku
Roznašeči krabičky budili, kromě jednoho, který měl cca 6-8 kontrol. A byli to bajkeři. Já jsem si jen ověřil povídačky, které se tam roznášely, že krabičky se budily až 6 sekund. To nebyla pravda, ale když to někdo jednou řekl, tak ostaní tomu uvěřili a také to předávali dál. Za moji poznámku, která nebyla myšlena vážně se ti omlouvám. Původ ti radši vysvětlím kdykoliv osobně ne přes web.
Mám jen otázku, které rozhodující funkce by měli dělat jen bajkeři, můžeš specifikovat?
A za mojí funkcí, kterou jsem měl na starosti při závodech jednotlivců, mám čisté svědomí i pouze jako příležitostný bajker (jednou za za několik let).
Ahoj přátelé,
tahle diskuse vůbec bejt nemusela, kdyby pořadatel uznal, že krabičky neprobudil (a je jedno jestli to byla jedna nebo 6 nebo všecky), Mák by vysvětlil pořadateli skrumáž u kontroly a jury by na návrh pořadatele rozhodla rozumně. Takhle každý argumentuje jinak a kdo nemá argument trvá jako fundamentalista tvrdě na předpisech. Zase (a i napříště) vás vyzývám k rozumnému jednání, vždyť proto je jury, aby řešila výjimky a nebazírovala na doslovném znění předpisů. Rozhodnutí jury ( a jsou v ní ti nejlepší z nás) je pro nás závazné, a i když s ním nemusíme souhlasit a můžeme ho všelijak komentovat, tak ho musíme respektovat. Jsme homo sapiens a bikeři (anebo ne ?), tak se podle toho chovejme a nezesměšňujme soupeře ani pořadatele.
Míla Lukavec
Ahoj,
ke štafetám - pořadatel svou chybu uznal a omluvil se, myslím, že už snad to bude bez emocí. Jak tu někdo psal, chyba byla 50/50.
To, že celá akce nevyšla tak, jak měla, štve právě nejvíc pořadatele, kdo někdy něco organizoval, tak to asi dokáže pochopit. O to víc vás to štve, když víte, že na to pořadatelsky máte, protože závody, co jsme dělali v minulosti, byly dobré. Samozřejmě je většina reakcí na téhle stránce pravda a nemá cenu hledat chybu jinde než v nás. Přecenili jsme možnosti daného množství pořadatelů a naopak podcenili časovou přípravu pro takové množství nutnou. Částečně se na tom podílel i ten fakt, že teprve 4 týdny před závodem nám definitivně potvrdili, že kraj nepronajme letiště na celý víkend ve stejném termínu jako byl ČP pro tuning párty. To by znamenalo 4 tisíce lidí kempujících na letišti a z toho plynoucí zrušení sprintu, zrušení té debilně označené páteční cesty na start a v neposlední řadě by to znamenalo (pro mě) neúměrně velké riziko, že někoho z vás sejme borec jedoucí vytuněnou Corsou s dvoulitrovým motorem 180 km/h po té příjezdové silnici mezi Mimoní a Mnichovým Hradištěm nebo mezi Mimoní a Doksy cestou na E1. Silně jsem v těch dnech uvažoval o nějakém časovém nebo místním přesunu nebo o úplném zrušení celého závodu. Ale na to se nechci vymlouvat. Tenhle závod z pohledu pořádajících povedený nebyl a chceme se z vlastních bolestně nabytých chyb poučit. Opravdu nebylo a není naším cílem uspořádat hnusný závody jen proto, aby nějaký byly. Jsme taky ješitní, pořádání nás baví chceme slyšet, jak jsme uspořádali pěkný závod. Tak příště.
Jsem alespoň rád, že z některých stran přijde občas pozitivní ohlas, ať na shromaždiště, výlet do okolí, nejenpárkový bufet nebo vyjímečně třeba na stavbu některé z tratí. A těším se na samé krásné závody do konce této sezóny.
Jirka Putík
Safety first!!!
Právě jsem poctivě pročetl celou diskuzi a takhle bych to shrnul.
Prostory vynikající, stavba tratí velmi dobrá, zázemí moc pěkné, mapa řekněme podprůměrná a asi nic vyloženě pokažené. Samozřejmě, že chybky byly, jako vždy. Celkový dojem mám pozitivní.
Ale chtěl bych obrátit pozornost na, dle mého názoru, největší problém, a tím je bezpečnost. Spousta lidí diskutovala nad "spícími" krabičkami, ale o něbezpečné 2m vysoké betonové rampě jen pár poznámek.
Patřím k těm, co se v So ráno znovu narodili a to jen díky bezejmennému soupeři, který na mě zařval "POZOR!!!" ve chvíli, kdy jsem upaloval asi 30km/h rychlostí po betonu skloněn nad mapníkem a šlukoval příští postupy. Dobrzdil jsem 2m před srázem!!! Můj mozek ten sráz prostě odfiltroval jako neužitečnou informaci (nebo navím co udělal) a já si jej poprvé v mapě všimnul, až jsem stál.
Snad jen díky tomu, že se závodníci vzájemně varovali (i já to udělal) se nikomu nic nestalo a poté, co jsem to nahlásil v cíli, tam honem někoho vyslali to zabezpečit. Ale to se mělo udělat preventivně. Osobně bych to místo "zašlajfoval" mlíkem (páskou), vytiskl po stranách vykřičníky jako u nebezpečných sjezdů a upozornil na to v pokynech. V případě úrazu, nebo nedej Bože smrťáku, by nějaké spící krabičky byly sranda pro děti!
Proto bych apeloval na pořadatele všech budoucích závodů. Ne každý má ostříží zrak jako v 15 letech, ne každý vidí šedou barvu a ne každý jede tak "pomalu", že mu pořád funguje mozek na 100%. Myslete hlavně na naši bezpečnost!!!
Díky
Martin Kunz, GIGANT
:)
Mrzi me, ze i mezi zavodniky MTBO se projevuje vlastnost, ktera me obecne na Cesich stve nejvic. Za vsim hledat jen to spatne a upozornovat jenom na to. Opravdu jste (vy, co jen kritizujete) nenasli nic hezkeho na techto zavodech? Je mi lito poradatelu, kteri se fakt dlouho snazi a pak ctou jen tvrdou kritiku, jak se jim to a to nepovedlo. Ja jsem treba v nedeli odjizdel spokojeny, jako z kazdeho jineho zavodniho vikendu. Nejspis asi nejsem typicky Cech.
Shromazdiste super (vcete poustene hudby)! Pivo (i to ruzove) dobre. Slunko svitilo, kdyz bylo potreba. Cestou na patecni start vyhlidnuto koupani na nedeli (navic jsem videl paradni teepee! :) Btw zasoba mapek cesty na start na prezentaci byla. Teren super, stavba tez (az na ty (dva?) kiksy s umistenim kontrol). Sobotni sprint nejvic! (ten jump samozrejme nejak vic oznaceny mel byt!). Stafety vpoho, jen SNS bych za techto okolnosti nedisknul (byt v tymu, ktery byl diky jejich diskvalifikaci na bedne, tak me to ani moc netesi). Kvitova vyhrala. Pivo bylo furt dobre. Nejaka oberzabava sice nebyla, ale na louce se dalo zabavit jinak. Nedelni middle moc pekny, po zavode koupani + vylet. Me se to proste libilo i pres par chyb (ze kterych se snad poradatel pro priste pouci, jestli jeste bude mit chut poradat po tech zapornych komentarich). Dik :)
honza graubner
Ahoj,
asi jsi to přehlédnul, ale chvála taky byla, závody se líbily, a jsi myslím 7. nebo 8., kdo to tady pochválil. Ono taky třeba uvážit, že píší zpravidla ti nespokojení nebo ti co kritizují, a je jedno, zda jen aby kritizovali nebo to zlepšili pro příště.
Asi jsme všichi očekávali víc, bylo to MČR, WRE a poměrně slavný pořadatel, tak bylo očekávání naprosto špičkového závodu oprávněné. A ještě to vlastně měly být jediné vícedenní, a laťka po loňské (kupodivu také) Sklárně v plzeňském podání byla hodně vysoko.
Myslím, že pořadatel dostal pořádnou ťafku, až je mi jich líto. Vím jak to bolí, když tomu věnuješ mraky práce, samozřejmě přitom chodíš do zaměstnání, a pak ti někdo/něco zkazí tolik poctivé makačky. Janže já to jezdím pro zážitky a mě se to líbilo, ale to už jsem tu někde někdy napsal....
Míla Lišák Lukavec SMR