MTBO.cz
MTBO - mountain bike orienteering
Novinky Kalendář

Ředitelské ohlédnutí

bikérky a bikéři jsem rád, že jste opět zavítali k nám do Plzně na o-bajky a troufám si říct, že v téměř rekorním počtu!

Sobotní závody jsem Vás nešetřil a myslím, že se mi to povedlo. Zázemí bylo lehce stísněné, ale věřím že to zkompenzovala orientační bajkérská mapařinka v závěru závodu.

Závodnický večírek v hospodě U Salcmanů se také rozjel, chápu některé jsem půlroku neviděl a taky díky dobré kapele se začalo pařit trochu později. Pohodový den pak ukončili 5tičlenné beer relay. Dodnes nechápu jak jsme to v snad absolutně nejslabší sestavě mohli vyhrát, saláti!

Nedělní morfínová hasákova krátká trať pak prověřila závodnickou bystrost a pružnost při zdolávání hadích stezek, přemíry cest a záludného mostku, při jehož výstavbě nejprve Jájík spadl a zabořil se po pás do strouhy a následně Prcek zlomeninu nosní přepážky při vymrštění proradné větve, smekám před vaším nasazení přátelé!

Soudě podle Vašich 99,714% ohlasů z 350 závodníků se Vám závody líbily a to i přesto, že nám bohužel jeden nenechavec uzmul jednu nedělní kontrolu a tím narušil souslednost kontrol u kategorií D17, H14, H21A, H21E a H50. Jury ve složení Radovan Mach, Milan Jirásek a Hana LaCarbonara jednohlasně rozhodla u těchto postižených kategorí o vyjmutí mezičasů před a po této kontrole. Takto upravené výsledky prohlásila za platné.

Osobně si myslím, že toto bylo správné rozhodnutí, i když může někdo namítnout, že byl "rozhozen", závod dále již nejel v takovém nasazení, .... Ano i mne to mrzí, ale myslím, že na tuto událost musí být každý závodník připraven.

Prostě v dnešní době je možné vše, a protože stojíme na začátku celého seriálu MTBO závodů a příštím pořadatelům se již dnes zdají špatné sny, aby jejich čas a úsilí, které celé přípravě po odpolednech, večerech, nocích, víkendech věnovali, aby VY závodníci jste byli spokojení, nevyšla spíš ku vsteku a nechuti do dalšího pořádání.

Byl bych rád, aby se toto rozhodnutí stalo tak trochu precedentním, aby jste byli na tuto možnost "zkažení" závodu připraveni a zkrátka závodili až do konce, vždyť jedno na MTBO grupě oceňuju: nepřijeli jste kritizovat, tak jak se dělá snad na každých ČP v OB a pak dozvukuje na různých benech :-(

Díky za vaši podporu a věřím že naberu sílu a řeknu: 5days 2009, hurá do toho kamárádi a KOSáci

Váš Ondra Háša Hašek, t.č. velmi velmi unaven

| přečteno 2517x | MTBO ČP + MČR |

Komentáře článku

Napsat nový komentář
mAk |
chybějící kontrola
Mě chybějící kontrola postihla, ale když vím kde jsem, tak mi bylo hned jasný, že jsem na místě a kontrola chybí. Myslím že by se přece jen řešení s vynecháním mezičasů dělat jako standard nemělo. Vem si situaci, kdyby chyběla kontrola, tak si můžu v pohodě odfrknout na dalšim postupu, protože vim, že se počítat nebude, můžu zahnat přicházející žaket, protože se v klidu najím, můžu dofouknout kolo, který sem kuli svý chybě a defektu nestačil pořádne napumpovat, nebo i třeba jen v pohodě zastavit a přeložit mapu a namapovat si všechny postupy až do cíle. Takže rozhodně bych z tohohle řešení nedělal pravidlo. Bohužel nějaký schůdný řešení taková situace bohužel asi nemá, minimálně by se, ale pořadatel mohl postarat o papírky s číslem kontroly (což Plzeňáci neberte jako kritiku), ale stejně to už nebude regulérní )c:
Kouřa (ten s jednou nohou) |
chybějící kontrola II
Nějak mi to nezobrazilo celej obsah komentáře, tak ještě jednou: Mě osobně děsí případné řešení s miniaturníma papírkama v místě ukradené kontroly. U jednoduchých kontrol by to asi pomohlo (pokud by ten zmetek co jí krade papírky nevysbíral, nebo nějak nezahrnul) ale hlavně si myslím že jsou kontroly, kde když bych neviděl lampion, tak bych vůbec nevěděl kde přesně mám papírky hledat. Možná nejsem ještě tak dobrej orienťák, ale položit kolo a pobíhat v předklonu v okruhu 20ti metrů v místě kde možná byla kontrola a tudíž by tu někde měly být mini-papírky to si klidně "užiju" na závodě typu BA (např loni na Ruletě) ale na pohár to podle mě nepatří. Ale rád si poslechnu názor nějakého zkušeného MTBO matadora. Navíc v situaci kdy nemůžu najít kontrolu, mám tepovku 180 a jsem ve stresu jestli je kontrola fuč nebo chyba u mě kalkulovat s tím že rozhodčí postupy určitě nezapočítaj, takže se můžu uklidnit, nasvačit, opravit kolo a v klídku domapovat zbytek závodu. Takhle extrémě taktizovat v né vždy zcela jasné situaci, mi připadá za vlasy přitažené. Podle mě varianta započíst v takových případech jen tu část závodu, ve které měli všichni regulerní podnínky je nejlepší z možných. Není sice naprosto spravedlivá, ale je fér. Stojím za tímto řešením, i kdyby mě to mělo příště naopak uškodit... Buďme rádi že nám elektronický systém ražení takové řešení umožní, zajímalo by mě jak by se to řešilo kdyby se razilo do průkazky? Apropos pamětníci pravěku MTBO: jak se to řešilo dříve? Byl by závod anulován? Není to škoda pro všechny?
mAk |
Re: chybějící kontrola II
No samozřejmě, že přitažený za vlasy to je (ale není to nemožný)... Rozhodně to jak se to vyřešilo tenhle víkend schvaluju, ikdyž mě to právem připravilo o bednu. Ale jak řikám, jestli se z toho udělá obecný pravidlo a lidi ho budou mít v podvědomí, tak je to náchylný ke zneužití a může se tím stát ten závod neregulérním, minimálně tím, že si ten zbytek někdo může prostě namapovat dopředu (kontrola ukradená až druhý půlce startujících) a taky tím, že když někdo stráví hledáním kontroly 10minut, tak ho to rozhodí takovym způsobem, že do dalších postupů nemá motivaci jet (to se týká spíš nováčků, ikdyž každýmu se může stát, že si nebude v místě kontroly sám sebou jistej). Jediná správná možnost je asi ukončit závod kontrolu před průšvihem a pak se modlit jen, aby ukradená kontrola nebyla v začátku závodu. Možná by se dalo i stanovit nějaký procento v dýlce závodu, kdy se závod ruší a kdy se třeba zachová jeho torzo. No rozhodně to je lepší než předloni na midlu na ME v Polsku, když sem běhal asi 3minuty po lese a hledal špatně zanešenou kontrolu, kterou potom přepíchli a dělali jakoby nic (c: Jinak se taky přidávám ke gratulaci za pěknej MTBO víkend, ikdyž plátýnko trochu chybělo (c;
KLádin |
Re: Re: chybějící kontrola II
TO mAk: buď rád, že se závod neukončil na dvacítce, protože bys byl až pátej... TO Háša a spol.: moc pěknej závod to byl, to jó, hlavně večírek se povedl, ale doufam že přijedeš o víkendu do Mníšku, abys viděl jak má vypadat mapa, to co jste nám dali v plzni, to teda jako nic moc...
vodr |
Re: Re: Re: chybějící kontrola II
Co přesně se ti Kládine nelíbilo?
xOB |
Re: Re: Re: chybějící kontrola II
Souhlasim s Kladinem v tom, ze sobotni klasifikace byla divoka. Nedele mi prisla OK. Kazdopadne pokud si vzpomenu na lonsky Brdy, tak ta klasifikace taky nic moc. Uvidime letos, kdyz tak vychvaluji .... ;-)
háša |
Re: Re: Re: Re: chybějící kontrola II
Pánové, na to, že pořádáte za krátko závody jste docela odvážný kritici, už se těším jak si na Vás smlsnu :-) Nezapomeňte, že les patří lesákům a máme janom 3 klasifikace! Už jsem před pěti lety navrhoval úpravu a totiž rozšířit klasifikaci o dvě čárky, krátkou a dlouhou. Vlastně jsme jí použili tenkrát na Vyjímečně hořký v Touškově. Nejenom pro tebe Kládine: vše vychází z teorie výkonnosti, resp. maximální rychlosti, každého závodníka jedoucího po rovné cestě po rovině, to je 100%, zakže uvažujeme-li tuto rychlost pro jednoduchost 30km/h znamená to prakticky: tečka 0-30% rychlosti = 0-9km/h (na rovině!) čárka 30-80% rychlosti = 9-24km/h (na rovině!) plná 80-100% rychlosti = 24-30km/h (na rovině!) pak jsou samozřejmě sjezdy a podobné libůstky...., v tomto ohledu dokonce spousta závodníků volá po použití čáry čerchované (tečka-čárka (pro netechniky)). Pak nastávají ty příjemnější okamžiky, kdy borci vezmou pily a jedou...., kátí stromy, odtahávají je , dělají brázdy, lakatoš udělá z lesa motokros a na cestách, jindy normálně sjízdných nechá dvacetčísel větví.... Good luck při tom všem vám všem
KLádin |
Re: Re: Re: Re: Re: chybějící kontrola II
já vím jak je to těžké, co člověk, to jiný názor na klasifikaci té či oné cesty, pak tam projede lesák s buldozerem a je z toho oranice. Ale průseky, které byly zaklackované a hrbolaté jistě i před měsícem jsou podle mě tečky, i když se tam dá ject třeba 10kmh... Váš problém možná je, že od Plzeňáků každý tak nějak čeká jen 100% výkon, a pak jsme na vás trochu přísnější, ale to by vás mělo vlastně těšit:-)
hasa |
Re: Re: Re: Re: Re: Re: chybějící kontrola II
TĚŠÍ :))
Albert |
chybějící kontrola je zkrátka problém...
Nejdřív díky všem Plzeňákům za super závody. Myslím že nejsem sám kdo jezdí do Plzně na závody rád, protože to je vždy po všech stránkách výborný. Chybějící kontrola během závodu je prostě problém který by neměl nastat - kontroly má někdo hlídat, když už je při bajkách nemůžeme zašít někam do hustníku. Což se snadno řekne. Ale obvykle nejsou lidi. Osobně zastávám názor, že závod který je takhle poškozený, se má ukončit o kontrolu před tou chybějící a nebo úplně zrušit pokud chybí nějaká z prvních kontrol. Jelikož trať závodu tvoří start, cíl a kontroly, tak když jedna z nich chybí, je to porušení trati a tudíž závažné porušení průběhu závodu, takže by to měl zrušit hlavní rozhodčí podle pravidel. Pravidlem ale je, že tohle se skoro nestává a to ani na ME. Nikomu se do toho 2x nechce. Na druhou stranu, dělat pravidlo o tom že pokud chybí v lese kontrola tak se závod začíná zase od té další (byť třeba nepsané) je asi trochu moc. Dopadne to přesně tak, jak říká Mak. Samozřejmě, zastavit se, vydýchat, opravit, najíst, napít a hlavně namapovat a promyslet zbytek závodu můžou všichni. Takže to bude fér. Ale budeme tak mít vlastně dva závody. První od startu, kde bylo na koukání do mapy minuta a pak stres a pak druhý, kde bude na koukání do mapy minut třeba 10, protože jak dokázat, že jsem tam 10 minut nesvačil a nemapoval, ale hledal tu kontrolu co tam nebyla. Tady je potřeba říct, že ne každý si je 100% jistý kde v lese na mapě je. Já se klidně veřejně přiznávám, že nejsem žádný extra mapař (ono se to stejně ví). takže když dorazím na místo, kde má být kontrola a ona tam není, tak první co mě napadne, že jsem pitomec co zase udělal chybu. Takže začnu řešit kde vlastně jsem atd. atd.
p/d |
Mezičasy
Vážení Plzeňáci, na vaše závody skutečně lze jen pět slova chvály. Měl bych jedinou připomínku. Troufám si říct, že značnou část závodníků z mnoha různých důvodů zajímá, jak na tom byli během závodu na jednotlivých kontrolách. Mezičasy od Kramera jsou v tomto směru úplně na ... k ničemu. Vaši únavu a organizační vyčerpání plně chápu - vidím jak nelehce se rodí naše závody. Přesto - loni jste to se Splitsbrowserem zvládli, najdete ještě někoho, komu zbylo něco sil to udělal i letos? Dík :)
PaPr |
k mezičasům
Sil zbylo nejvíce Zdravímu a tak jsou mezičasy ve Splitsbrowseru na stránkách závodu. Zdar.
|
Dilema s kontrolou č.54
Vlastně jsem se k té záležitosti s chybějící kontrolou č. 54 při nedělním závodě nechtěl vracet. Moje názory na řešení nastané situace jsem vyjádřil verbálně po závodě. A stojím k nim i nadále. Až sankce ze strany mého oddílu v podobě škrtnutí 50% příspěvku ke startovnému za to, že jsem se neumístnil v první třetině závodníků mé kategorie-H50- mi dal opět popud, se k této záležitosti písemně vyjádřit. I nadále zastávám názor, že v situaci jako v neděli se musí závod anulovat!!!! Všechna ostatní řešení jsou více či méně kompromisy, které k ničemu nevedou. Snad jenom k tomu, že chytré hlavičky začnou přemýšlet... I to zdánlivě nejférovější řešení, že závod končí na kontrole před chybějící. Kdo zabrání, aby při větším počtu startujících ti, kteří mají start ještě před sebou a dostanou echo, toho náležitě ke svému prospěchu nevyužijí? Při MTBO n.př. zmenšením zátěže (pití a pod.), nové rozdělení sil atd. Poznámka z jiného konce. Při diskvalifikaci závodníků, kteří nerespektují zákaz používání zakázaných komunikací, by měl být pořadatel důsledný a vyloučit všechny, ale všechny, kteří si tímto způsobem chtějí pomoci k lepším výsledkům. Není-li k tomu dostatek lidí, pak pomůže druhá povinná kontrola na druhé straně silnice ve větší vzdálenosti-50 až 100m. Pak se dají vychytralí závodníci lépe zachytit a registrovat. Již letmý pohled do mezičasů dá vytušit, kdo to zde s fair play nevzal zcela vážně a zřejmě využil beztrestně tabu úsek po silnici. Mimochodem v mapě jednoznačně označený. À propos klasifikace cest. Už běhám OB a jezdím MTBO nějaký ten víkend, ale z nedělní mapy jsem byl trochu zmatený. Signatury cest mají signalizovat sjízdnost, ne šířku!!! A to nebyl v neděli vždy ten případ :-( . Nebo jsem mylné představy? Navzdory všemu, závody se mi velice líbily a příští rok se určitě opět uvidíme v Plzni. Na štěstí, já nemusím vždy vyhrávat, i když i druhé místo pro mně taky neni alternativou ;-) .
mlatil |
Re: Dilema s kontrolou č.54
Tu mapu jsem revidoval, tak si neodpustím reakci. Značky cest signalizují jak šířku, tak sjízdnost. Proto jsou tam dvě šířky cest. Na co by tam jinak byly, kdyby neměly rozlišovat cesty podle šířky? V každé šířce pak jsou tři druhy sjízdnosti. Kde konkrétně jsi viděl nějaký problém? Abychom se příště polepšili:).
mAk |
Re: Dilema s kontrolou č.54
No já myslim, že když ta možnost zachovat aspoň něco ze závodu, pokud neni ukradená kontrola v těch prvních dvou třetinách, je daleko lepší než to zrušit uplně. Dokonce ani nevidim problém v tom, když to někdo bude vědět dopředu a "odlehčí se". Vem si že prvním bude kotrola chybět, dorazej do cíle a tam ti řeknou, že startovat nemusíš, že závod bude anulován, to pak přece na ty závody pojedeš uplně zbytečně. Další stránka je, že to přece neděláme za prachy, nežíví nás to a jediná závislost, kterou k tomu máme je, že nás to baví, takže ikdyž JURY rozhodne jakkoliv myslí to s náma přece dobře (c;
hasa |
Re: Re: Dilema s kontrolou č.54
mÁku, vystihnul's to naprosto bravůrně! A upřímná tečka: baví mi to když to baví vás, když je to naopak je to na h.o.v.n.o.
Věruš |
Hášo a spol. 1. díky za super závody, do Plzně se už standartně jezdí za nadstandartem... 2. díky plzeňským i všem budoucím Jury, že neanulují závody, na kterých se většina vyzávodí a bylo by jim líto odjet s nulou... buďme rádi, že čipy nám umožňujou s tím aspoň něco udělat... 3. sobotní band byl výbornej a pěkně vyplavil mlíko ze svalů ...
Loading...
Český pohár MTBO podporují
HAVEN, Slime, Joe´s, FOSS, Gipiemme, Recon, CamOne, Airhole, Jetblack Sporticus, potřeby pro orientační běh a MTBO
MIRY, mapník, mapníky, mapholders, mapholder, mapboards, mapboard, map, cardholder, portamapas, MTBO, MTB, mountain bike orienteerin, ski orienteering, ski-o Cyklo slevy, výprodeje - BIKEMAT.cz Astera, s.r.o. - zakázková výroba uměleckého skla, skleněné trofeje, ocenění a dárky, design, life style, art deco ForRide.cz, vše pro jízdu na kole, cyklo e-shop Horská kola | Vybavení pro sport, outdoor a zahradu | Give.cz Mapník pro MTBO AutoPilot