MTBO.cz
MTBO - mountain bike orienteering
Novinky Kalendář

Malé rýpnutí zahořklého bývalého eliťáka

Chtěl bych se zeptat závodníka, který všem ostatním nadělil na prvním postupu v sobotu v Bratislavě (H19A) pěknou kládu, jak se mu líbilo na mapovém startu.

A taky by nebylo od věci už konečně někoho disknout za ježdění mimo cesty a nenošení kola tam, kde ostatní nosí. Ostatním se totiž těžko hledá motivace k nesení kola, když před nima někdo vesele jede. Zatím to ale vždycky skončilo u tučně vytištěného varování v roypisech.

Ale to je stejně jenom takové bububu – přece by mě nedisknuli.

: Hajousek

| přečteno 3655x | Informace | Alda Linhart

Komentáře článku

Napsat nový komentář
AldoMoro |
Ostrý start
Oni si vůbec pořadatelé v Bratislavě s ostrým startem moc hlavu nedělali. Kdybych se náhodu sám nezeptal co znamenají ty fáborky (po kterých jsem mimochodem kolem nějakého lampionu díky skvělému značení dojel na start), ani bych o žádném nevěděl. Naprostá absence v pokynech.... Taky bych se přidal k té diskvalifikaci. Poctivě nosím a kdybych někoho viděl, tak ho prásknu. A propos, jak je to s jízdou po cestě, která sice je v reálu, ale není na mapě???
Kejmil |
Re: Ostrý start
Osobne jsem hlavne za prisnejsi pristup poradatelu k hlidani jezdeni na kole mimo cesty. Skoro pri kazdem zavode se mi stava, ze nekoho takoveho potkam. Na me vytky, podane patricne zvysenym hlasem, reaguje dotycny obvykle nechapavym pohledem, co by na jezdeni mezi stromy bylo spatneho. Kdyz to navic treba jeste jede rychleji nez po ceste?! Az jednou potka podobneho debila na biku misto mne hajny, bude se priste nechapave divat mistni poradatel. A marne se bude pri zadosti o schvaleni zavodu dusovat, ze my jsme prece ti slusni, kteri jezdi v lese jenom po cestach... Obetavym poradatelum zdar!
Smíšek |
Re: Re: Ostrý start
Přesně tak. A proto taky (mimo jiné) jezdíme s těma číslama, aby jsme mohli konečně někoho načapat a exemplárně disknout. Tak je koukejte ve Smržovce navalit, opravdu se jich po loňsku sešlo hrozně málo! Jinak jsem pro přísné postihy (konečně) včetně bonzování pořadateli a následnému disku. Opravdu nejsme v lesích příliš vítáni a ježdění po lese by mohla být pěkná záminka, jak nás vyhnat.
hajousek |
Re: Re: Ostrý start
...mimochodem, v prováděcích pokynech se dočtete : 9. Dodržování pravidel Při závodě je třeba dbát dodržování pravidel. Znění pravidel, nový mapový klíč a jiné dokumenty si lze vyžádat na sekretariátu svazu, případně vyhledat na www.MTBO.cz (http://www.mtbo.cz/showpage.php?name=pravidla). ...a hlavně: Komise ukládá pořadatelům zajistit v prostoru závodu na kritických místech kontrolu jízdy mimo komunikace. Zároveň nabádá ke kvalitní a uvážlivé stavbě tratí, která tento nešvar omezí.
AldoMoro |
Re: Re: Re: Ostrý start
Nabádá, nabádá a jak si to chceš vynutit?
JUSoft |
Re: Re: Re: Re: Ostrý start
Nijak, to uz je na poradatelich. Jinak predem upozornuji, ze na nasich bajcich budou na vytipovanych mistech rozhodci a budem nemilosrdni. Nekdo proste diskat musi zacit, takze pokud nas nepredbehne Smrzovka.... H. P.S. Jen tak do plena, jak se stavite k vedeni kola? Prece jen je rozdil, kdyz clovek jede na kole nebo se skrabe do kopce a o kolo se jen opira, jelikoz ho uz nemuze ani unest.
JirkaV. |
Mapové starty
Mě vůbec tak nějak uniká smysl mapových startů. Já jsem přece jen začátečník, takže mi zkuste někdo vysvětlit k čemu je to dobrý. V Bratislavě bylo určitě víc lidí, kteří na něj nejeli, nebo o tom aspoň přemýšleli (mě ani nenapadlo tam nejet - ne proto že bych byl Mirek Dušín, ale proto, že jsem si myslel, že se tam musí). V Hamru na SL bych zase nejprve sebral kontrolu 130 která byla kousek od startu a celý postup bych pak asi volil trochu jinak. Selským rozumem si říkám, že mapový start je asi proto, aby ostatní nemohli koukat, kudy to člověk mastí na první kontrolu. Ale nebylo by v takovém případě lepší, dát tam SI jednotku (nebo dvě) a kontrolovat tak projetí? Pochybuju totiž o tom, že by sedící pořadatel znal všechny a mohl tak kontrolovat jejich projetí.
Smíšek |
Hajdo, ještě pár takových závodů jako v sobotu a nebudeš "bývalý"... Já jsem v sobotu v BA startoval z elity první v čase 20. Hned po kouknutí do mapy jsem zjistil, že něco nehraje (to náměstí bylo celkem jasný). Křičel jsem na pořadatele, co mám jako dělat, jet rovně bylo dost lákavé a hlavně mi to přišlo úplně stupidní dávat si kolečko kolem vesnice. Nikdo neodpověděl a evidentně nechápali o co mi jde. Tak jsem namapoval na mapový start a cestou potkal Puca, jak staví fáborky... Dost mě to vytočilo a v cíli si to s ním vyříkal. Prý to bylo tak, že start měl být původně tam, kde byl nakreslen v mapě, ale staviči startu ho postavili o ulici výš. No, nevím. Každopádně jsem Pucovi vyhrožoval protestem. Pak jsem ale vychlad, protože jinak to byl pěkný závod. Můj závěr je, že těžko někoho diskat, když na začátku tam ani nebyly fáborky. Naopak na to pár borců doplatilo, protože vyjeli jako by byli na mapovém startu, a pak odbočili doleva... Na Hamru nebyl sobotní start úplně ideální. I když z pohledu stavitele chápu, že chtěl Eda dostat start více doprostřed mapy. Trať HE byla postavená tak, že bylo stejně ideální jet přes mapový start. Pokud to tak u nějaké kategorie nebylo (jako že asi ne), je to chyba. Pro příště by se měli pořadatelé na tento problém více zaměřit a snažit se stavět tratě tak, aby závodník přes mapový start musel jet, tedy aby to nebylo výhodné to někde fikat. Ideálně ať je na ostrém startu. Cesta SI jednotky je, podle mě, blbost. To by z toho potom byla taková společná kontrola. Zodpovědnost je především na staviteli a na ostatních pořadetelích (zejména na hlavním rozhodčím). Smíšek
Jano Furucz |
Re:
Ahojte, teraz reagujem ako usporiadatel Bratislavskych pretekov. Ano sobotnajsi start sme podcenili, co sa prejavilo na uvedenych problemoch. Start bol tam, kde mal byt, to znamena na namesti. Ale pred startom sme zistili, ze jedna nasa kolegynka nam zobrala jednu kontrolu, ktoru nemala mat, takze som ju musel najprv najst (bola na starte) a potom ju ist urychlene osadit na miesto. Tym som stratil tych 30 minut, ktore som potreboval, aby na starte bolo vsetko ako ma byt. Moj prvy navrh bol, ze posunieme start o 15 minut, potom mi bolo na starte povedane, ze to je OK a vsetko sa stiha, tak som to neurobil, co bola moja chyba. Samozrejme to bol nas problem, a preto sa tymto chcem velmi ospravedlnit za uvedene problemy, nebolo to v nasom umysle. Chceli sme urobit pohodove preteky, ale zistil som, ze nas oddiel sa vzdy nejakej tej jednej chybe nevyhne. V nedelu to uz bolo podla mna ovela lepsie, ked sa start staval ovela skor. K tomu jazdeniu cez les: Moj osobny nazor je, ze je to vsetko v pretekarovi a jeho zmysle pre fair-play. Profesionaly to v pohode behaju a nepotrebuju bicyklom jazdit, lebo predpokladaju, ze ostatni robia to iste. Z hladiska usporiadatela sme robili co sme mohli, vase pravidla nehovoria o tom, ze nemozeme postavit taky postup, kde sa nemoze behat. To ze sa na to niekto vykasle a v pohode cez les bicykluje, ved les je cisty, ved je tam priesek, co na tom, ze mapar ho tam nedal, lebo ho neuznal za jazditelny, ved ja to v pohode jazdim aj medzi stromami a hocikde inde. Musim ale priznat, ze toto je skor problem slovenskych pretekarov, u vas som mal lepsi pocit. Ja na to hovorim len jedno, vrati sa nam to. Mozno v tom, ze budeme moct preteky usporiadavat akurat v meste na sidlisku, v tom, ze ked budu nejake MS alebo SP a niekto bude jazdit mimo cesty, po lukach tak ho hned diskvalifikuju a on bude potom marne nariekat, ze na Slovensku a v Cesku to robi bezne.
AldoMoro |
Startovní čísla
Navalit, navalit.... To se Smíšku nedá dohledat, kde které číslo je? Pokud je to takový problém, navrhuji zvýšit zálohu, případně napařit úhradu oddílu, kde se čísla nevrátila. A hlavně navrhuji takové věco řešit dřív než po 4. kole ČP. Možná by pak nestartoval někdo s číslem a někdo bez.... Nebo nebyl přes zimu čas? No snad ho bude teď na jaře víc :-)
Puco |
Ahojte. Problém vhodne umiestniť štart v podstate by nemal byť problémom, ale sám som sa na vlastnej koži presvedčil, že to problém býva. A niekedy obrovský. Po skúsenostiach v Bratislave, odporúčam do budúcnosti všetkým staviteľom vyvarovať sa takých fatálnych nedostatkov súvisiacich s umiestnením štartu. Mňa ako staviteľa ani len nenapadlo, aký zmätok môže spôsobiť neskorý príchod štartérov na miesto štartu a podcenenie prípravy materiálu potrebného k bezproblémovému zabezpečeniu zreteľného a viditeľného značenia k mapovému štartu. Preto, kašlite na to, že bude vidno, kam jednotliví pretekári odchádzajú a je že to vidieť, radšej voľte miesto mapového štartu ako zhodné s miestom ostrého štartu! A tak, aby ideálny postup na 1. KS neviedol cez priestor štartu. Takto sa predíde tomu, že pretekári sa ani len na mapový štart neunúvajú, hoci podľa pravidiel sa to musí. Že pretekárov vymrdancov je stále dosť, to svedčí o čudnej morálke športovcov, úcte k súperom, k pravidlám a vlastnému svedomiu... Cesta na štart bola naozaj málo zreteľne viditeľná. Mnohí si mysleli, že žlté stužky na začiatku cesty na štart sú stužky pre cyklistov. Aj ja som si to myslel... Z pokynov a mapy so zákresom cesty na štart som však vedel, na čo mám dávať pozor. Z pokynov: Sobota (krátka trať) Štart 00: 14,00 hod. - vzdialenosť na štart cca 5,0 km 40 m prevýšenie, po asfaltovej ceste do dediny Marianka. Značené šípkami ŠTART. Ale musím uznať, že zvolený spôsob nebol najšťastnejší a ako staviteľa tratí ma mrzí, že sa tieto nedostatky vyskytli. Na jazdenie po cestách, ktoré nie sú v mape, mám takýto názor: Ak je v teréne vytvorená zreteľná komunikácia, považujem ju za cestu. Opačný prípad – má byť cesta, no nie je – automaticky zosadám z bicykla, asi som cestu minul a nesiem. Príjemné orientátorské zážitky. Puco
AldoMoro |
Re:
Hm, to s těma cestama je dost divné. Připadá mi to trošku jako loterie pro závodníky. Na druhé straně to odpovídá logice pravidla nejezdit mimo cesty. Nejlepší asi bude, když budou v mapě ty cesty, které jsou ve skutečnosti....
Jano Furucz |
Re: Re:
Ta posledna veta to vystihuje, ale ked vam poviem, ze este tyzden pred pretekmi som bol v lese a tie cesty tam neboli, tak mi asi neuverite. Ten prechod medzi zimou a jarou nie je moc stastny na mapovanie (aj z hladiska klasifikacie ciest). A to som este par veci menil, kedze sme tlacili na laserovej tlaciarni, tak to nebol problem.
AldoMoro |
Přesun do diskuse
Ahojte, myslim, že tato diskuse se skvěle vyvíjí. Jenom bych navrhoval ji přesunout tam, kam patří, tj. do diskuse (konference). Odkaz je vlevo v hlavním menu. Zde to bude přehlednější (stromová struktura) a pokud se přihlásíte, budete odpovědi dostávat mailem bez nutnosti kontorlovat, zda se něco děje.... Souhlas?
Loading...
Český pohár MTBO podporují
HAVEN, Slime, Joe´s, FOSS, Gipiemme, Recon, CamOne, Airhole, Jetblack Sporticus, potřeby pro orientační běh a MTBO
MIRY, mapník, mapníky, mapholders, mapholder, mapboards, mapboard, map, cardholder, portamapas, MTBO, MTB, mountain bike orienteerin, ski orienteering, ski-o Cyklo slevy, výprodeje - BIKEMAT.cz Astera, s.r.o. - zakázková výroba uměleckého skla, skleněné trofeje, ocenění a dárky, design, life style, art deco ForRide.cz, vše pro jízdu na kole, cyklo e-shop Horská kola | Vybavení pro sport, outdoor a zahradu | Give.cz Mapník pro MTBO AutoPilot