MTBO.cz
MTBO - mountain bike orienteering
Novinky Kalendář

Ke kategorii H40A

Kolem rozdělení kategorie H40 na dvě se po prvních dvou závodech rozjela celkem slušná diskuse. Dokonce i petiční výbor už tu máme. Je to ale vůbec potřeba?

Délky tratí stanovují prováděcí pokyny pro příslušnou sezonu. PP jsou konkrétním výkladem pravidel platným pro daný rok a jako takové by je rozhodně měl číst každý pořadatel a zejména hlavní rozhodčí závodu - který by měl dbát na jejich dodržení. Tolik k argumentu, že PP nikdo nečte (z diskuse). Měl by je naopak číst každý závodník - aby věděl, jaká pravidla pro daný závod platí.

A pokud pravidla v daném závodě dodržena nebyla, a vadí mu to natolik aby s tím chtěl něco dělat, může podat protest na nedodržení pravidel ze strany pořadatele. Což je taky asi ta nejsilnější páka - protože JURY může rozhodnout i o zrušení závodu, vrácení startovného či jeho části (když byl závod kratší). Sepisovat "Řiťské výzvy" aby s tím "vrchnost" něco udělala není zrovna nejrychlejší řešení problému.

Na druhou stranu, nesouhlasím s komentáři - že kdo si chce tahat triko, ať jezdí "áčka či elitu". Kategorie H40A byla navržená a vytvořená právě z toho důvodu, aby se ambiciózní čtyřicátníci mohli poměřovat mezi sebou. Naopak si myslím, že ten kdo si triko tahat nechce, může jezdit něco lehčího/kratšího. Tak je tomu ostatně i v pěším - kde H35A a H40A rozhodně nejsou krátké a lehké tratě a kdo na to nemá, raději běží nějaké H21C,D apod. 

Takže vzkaz na závěr a pro všechny - přečtěte si pravidla MTBO, soutěžní řád a  prováděcí pokyny a trvejte na jejich dodržení u hlavního rozhodčího daného závodu. Ten by totiž měl mít stejný zájem jako vy - aby závod proběhl podle platných pravidel.

 

 

| přečteno 1148x | Bikeři a bikerky | Jirka -Albert- Vraný

Komentáře článku

Napsat nový komentář
Kouřa |
Tak tedy nejdříve text naší "petice"
Dříve narození nejsme méněcenní! Petice za prodloužení tratí kategorie H40A. Současné pojetí tratí H40A které na většině závodech odpovídá nejkratší mužské kategorii H21C považujeme za výsměch chlapům kteří jsou v nejlepších letech a ignorantství od pořadatelů resp. stavitelů. Argument „…když chcete jezdit delší, tak jezděte Ačka“ nebereme jako systémové řešení. K čemu pak je kategorie H40 když někteří budou jezdit Elitu, jiní Ačka? ..to může zbytek jezdit Bčka a Cčka a H40 nemusí existovat vůbec! Touto peticí chceme povzbudit a podpořit odpovědné členy vedení sekce MTBO aby nejen od stolu „odklepli“ prodloužení tratí, ale aby i v realitě bezpodmínečně trvali na dodržení! Náš návrh: nově vzniklá kategorie H40B nechť zůstane rozsahu H21C aby čtyřicátníci, kteří se neztotožňují s myšlenkou prodloužení H40A na úroveň H21A měli možnost závodit mezi sebou na kratší a jednodušší trati. Ale my níže podepsaní chceme H40A výrazně delší! (ideálně na úroveň H21A) To že jsme dříve narození neznamená že jsme méněcenní!
Kouřa |
Nyní bych rád vypíchl 2. klíčové věci z petice
Za1. Petice říká že níže podepsaní považují současný stav za ignorantství od POŘADATELŮ a STAVITELŮ. Takže poukazuje na to samé co připomíná Albert... Za2. Text petice výslovně říká: "Touto peticí chceme POVZBUDIT a PODPOŘIT odpovědné členy sekce MTBO..." jinými slovy ti kdož petici podepsali chtějí svým hlasem vyjádřit že stojí za vedením sekce které tyto změny již posvětilo, resp. chtějí zesílit mandát vedení sekce k tomu aby nedodržování nových prováděcích pokynů netolerovalo. Petici jsme tedy primárně nesepsali proti "vrchnosti". Naopak víme, že "vrchnost" s tím nic dělat nemůže - sama svými ústy často říká že nemá žádné páky jak pořadatele k něčemu přimět - jinými slovy: my jsme moc zákonodárná (děláme prováděcí pokyny), ale nejsme moc výkonná a soudní (nezmůžeme nic když je námi vybraný pořadatel nakonec nedodrží) PRÁVĚ PROTO Alberte je v petici napsáno že chceme "vrchnost" podpořit.
Kouřa |
A teď moje privátní reakce na tvé názory v článku
Petici jsem inicioval já. Ve skutečnosti nejde o žádný protest (mimochodem každému kdo podepisoval jsem říkal že je to víceméně ze srandy) Mám-li to prozradit naplno (i těm kdo se nedovtípí) jde v podstatě o jakousi "virální marketingovou kampaň" která má za cíl "dokopat" především ty BUDOUCÍ pořadatele k tomu aby prováděcí pokyny kurva ČETLI a kurva DODRŽOVALI - když je k tomu samotné vedení sekce MTBO (bohužel) nemá jak dokopat (což chápu). Jinými slovy je to právě prevence před tím abychom nemuseli na každém závodě dávat 200,-Kč protest a žádat po Jury o zrušení závodu. Procedurálně to samozřejmě píšeš Alberte správně, ale upřímně, můj názor: pochybuju že by někde Jury "měla koule" na to zrušit závod nebo dokonce H40kám vracela startovné - vím z předchozích let minimálně o 5ti závodech kde to bylo hodně mimo směrné časy (i před úpravou kterou sekce pro letošek udělala) i když jsem jezdil Elitu sledoval sem to.. a nevěřím že by to v praxi dopadlo tak jak naznačuješ v teorii - nicméně chápu že zpětně to nezjistíme... Že je tahle "kampaň" s peticí mírně provokativní je moje riziko. Dokonce ještě mnohem víc provokativní je že součástí této kampaně je že jsem ZÁMĚRNĚ vlezl do H40 - abych ukázal absurditu middlů kolem 35ti minut a longů kolem 60ti minut! Tímhle osobně "riskuju" mnohem víc než něajkou peticí protože ti hloupější i přes jakékoliv vysvětlování, to nepochopěj, nebudou mojemu motivu věřit a mnohem raději mě budou označovat za debila kterej si honí triko v H40 aby moh bejt na bedně.. Dokonce už to od některých začalo! :) Věř tomu trenére, že mi to nevadí. Ti kteří mi jsou blízcí, skuteční kamarádi, vědí jak to mám "hozený" ve vztahu k dílčím umístěním na bedně nebo k celkovýmu žebříčku... nebo dokonce k závodění jako takovému... ostatní nepřesvědčím... Podstatný věci jsou ale jinde: Např. pokud v prováděcích pokynech je, že middle pro H40A má být na čas vítěze 40-50min a pro H21A je psáno taky 40-50min tak většina stavitelů udělá trať pro H40 dvoutřetinovou (né-li poloviční) té H21A protože předpokládá že "dědci" jezděj pomalejš a na H21A nemaj! Ve skutečnosti ale výkonnost H40 a H21A je srovnatelná! A hlášky že já jsem výkonnostní anomálie jsou lichý. Důkazem budiž "enkláva" 40kářů nalezlá do Aček. Proč tam jsou? Protože na to maj! a chtěj jezdit delší a náročnější tratě... V tomhle je jádro našeho pudla! K čemu je nám že v prováděcích pokynech je čas pro H40 stejný jako pro H21A když stavitel nechápe že výkonností patří H40 mezi 4 nejlepší kategorie! Závěrem: Chápu tvůj pohled Alberte že takovýchto "petičních kampaní" není třeba, když je tu možnost podat protest a žádat zrušení závodu, nebo třeba i vracení startovného, když byl závod výrazně kratší. O téhle možnosti jsem samozřejmě věděl, přiznám se ale že dosud mi připadalo že udělat něco takovýho je ještě větší "pruzení" než do toho šít slovně a z prdele udělat takovou ovlivňovací "jakožepetici". Pokud toto, takto radíš v oficiálním článku jako výzvu všem, kdo chtějí aby závod proběhl v rámci platných pravidel, tak já tu hozenou rukavici sbírám, a když znovu ulítne trať H40 hrubě mimo pravidla, tak teda zkusim vyzkoušet jestli tohle "tvoje" řešení funguje :)
Alda |
Re: A teď moje privátní reakce na tvé názory v článku
Neco mi to pripomina... Mluvis mi z duse. Alberta taky chapu a vzdy jsem to tvrdil, ze kdyz budou poradatele cist a dodrzovat pokyny, pak bude vse v cajku. A jsem naopak vdecny vrchnosti, ze vyslysela nase volani a H40A zavedla. Akorat mozna neni nejstastnejsi reseni to pojmenovani.. Bylo by asi lepsi Long a short bo nekteri "nehonici" maji zjevne problem se prihlasit do "becek" a umi jen nadavat "honicum".
Albert |
pěkně rozepsáno :)
Já myslím, že i ta petice splní svůj účel. Stejně jako ten protest. V obou případech se o tom začne mluvit - už se začlo. A příští pořadatelé si na to dají větší pozor. Což už se taky děje - Hradečáci na webu slibují, že trať bude odpovídající. Podle mě je realita taková, že náš sport stárne. Těch čtyřicátníků v různých kategoriích je hodně, a za 5 let bude ještě daleko víc. Takže za pár let se možná dočkáme návratu do počátků MTBO - elitu bude jezdit 40 lidí a další kategorie H21 nebudou Zato ve 40 a 50 bude ABC a Elita :)
Loading...
Český pohár MTBO podporují
velkoobchod, cyklo, cyklistika, wilier, shimano, peruzzo, outwet - Force.cz HAVEN, Slime, Joe´s, FOSS, kola BH bikes, Gipiemme, Recon, CamOne, Airhole, Jetblack
MIRY, mapník, mapníky, mapholders, mapholder, mapboards, mapboard, map, cardholder, portamapas, MTBO, MTB, mountain bike orienteerin, ski orienteering, ski-o ForRide.cz, vše pro jízdu na kole, cyklo e-shop Cyklo dresy, cyklistické oblečení, výroba cyklistických dresů - CykloDres.cz Astera, s.r.o. - zakázková výroba uměleckého skla, skleněné trofeje, ocenění a dárky, design, life style, art deco Mapník pro MTBO AutoPilot