MTBO.cz
MTBO - mountain bike orienteering
Novinky Kalendář

Diskuse k víkendu

Zajímá mne Váš názor a chci rozproudit diskusi na témata:

volba sobotního startu a protijízda některých kategorií oproti tísnícímu se davu na startu, jejich následný vjezd na silnici, dále systém startu štafet, nakonec půjčování fixek v nedělním závodě až minutu po obdržení mapy.

RaMach

| přečteno 16632x | MTBO ČP + MČR | Radovan -RaMach- Mach

Komentáře článku

Napsat nový komentář
DV |
parametry tratí
Nevím nakolik mám právo kritizovat (zůčastnil jsem se pouze v neděli a byl jsem rád, že jsem vůec dojel - mám určité zdravotní potíže, ale na FO jsem se opravdu těšil a nechtěl jsem ho vynechat). Jel jsem H19-39B a mám z té tratě ten postřeh, že v podstatě jako FO nenabízela žádnou volbu postupu, kromě toho, zda to jet zleva nebo zprava a pořadí 2-3 kontrol na začátku. Kopce byly fakt brutální, ale to by snad tak nevadilo, pokud by se tam dalo jinde pořádně jet kromě 4-5 cest. Pravidla MTBO říkají o stavbě tratě, že: 13.3. Trať by měla být postavena tak,aby ji vítěz absolvoval rychleji než orientační běžec. To nevylučuje, že na některých úsecích tratě mohou být běžci rychlejší než jezdci. Myslím, že trať H19-39B by tedy běžec bez kola oběhl rychleji. Další věc je, že nebylo ani moc variant tratí: H19-39B + H40-měli společnou, taktéž H14-18 a H19-39C. Porovnání tratí mezi B a C - C měli navíc jednu kontrolu prakticky na postupu B a B byla natažené o 2 kontoly o 1 km délky navíc. Myslím, že MČR ve FO by si zasloužilo trať, kde by byla jak volba postupu, tak více různých tratí pro různé kategorie, protože minimálně kadeti, veterání a B, C jezdili všichni totéž v jednom nebo ve druhém směru. Laťka nasazená SSU je asi příliš vysoká, ale závody mne celkově zklamaly. Nevím jaký byl sprint a štafety, ale přišlo mi, že se terén na MTBO moc nehodil.
mAk |
asi tak
No řek bych že ta sobotní volba přes start byla bohužel u Elity způsobená špatnou klasifikací cesty od silnice do kopce ke kontrole, kde měla bejt jasná tečka. No ale nakonec to pořadatel asi docela ukočíroval. Systém startu štafet bych neměnil, LeMans je docela zábavný, nebo nevím co jsi na tom myslel, akorát ta předávka byla teda na poměrně nevhodnym místě. Fix minutu po mapě mi nevadil, když ho všichni dostali stejně, akorát mi ho moh dát někdo do ruky a ne říct mi ať si ho zvednu támhle na zemi! Jo a příště by mohli pořadatelé posekat ty jedovatý kopřivy, to se mi eště nestalo že bych 2hodiny nemoh usnout (c;
xob |
Re: asi tak
Fix minutu po mape je v poradku, kdyby nekteri zavodnici nemeli fix vlastni a tim padem byli "zvyhodneni"
xob |
Pells aneb co jineho cekat
Mozna to bude znit zaujate, ale nazor na poradani oddilu pells jsem si udelal jiz na remexu v Protivanove (pekny zazemi, ale trate, zavodni prostor a organizace nic moc) Bohuzel ted o vikendu se to nikterak nevylepsilo. Sprint: - nedodrzeni smernych casu (projizdel nekdo ty trate?!?!, kdyby zaprselo, tak je to jeste horsi) - prujezd startem: jako zavodnik H19-39A, jsem ani jinou rozumnou moznost nemel, a kdyz uz, tak co nejaka bezpecnost, zavodnici na startu nic netusili, silnice neoznacena znackama, a tomu, kdo dovolil dolu do zatacky pod start zaparkovat auto Ceske televize, bych fakt naliskal - dokonce i 6 lidi zaraz do lesa, startovalo se po minute, takze bylo v lese sakra husto, sam jsem mel jednu kolizi se zavodnikem H19-39C (za coz se mu omlouvam, i kdyz nevim kdo to byl) Stafety - start do uzke cesticky fakt musel vymyslet jen ..... (doplnte si co uznate za vhodne) - predavkovej prostor organizovanej tak, ze nebylo kde se hnout (asi vam zakazali prostor kolem bytovek) - "divacka" kontrola byla pro koho, pro nahodne kolemjdouci? - obcas vypadavalo hlaseni dojizdejicich zavodniku - narocnost trati D (kdo splnil 40 minut? a to bylo hezky) - varianty trati (kdo mate v oddile nejaky zensky, tak si zkuste porovnat stafety D a H), to se stavitelovi asi nechtelo nic vymyslet - kdyz vypustite posledni zavodniky do lesa 18:30, tak vypnout jim kontroly v 20:00 je fakt svinstvo, obzvlast, kdyz hromadnym startem chodi ti slabsi. Navic jste ani nedorzeli limit 300 minut jak se psalo, jelikoz start byl o 5 minut pozdeji Scorelauf - opet trate: videl jsem H19-39ABC a D a vic jak jednu rozumnou variantu jsem tam nenasel (muze me stavitel presvedcit o opaku) - tisk trati: kdyz mi cislo prekryva dulezitou krizovatku, tak to fakt dokaze nastvat - opet varianty, zkuste si srovnat trate Zazemi - nevybavenost obcerstevenim: to nikdo nemohl rict v bufetu, ze lidi budou chtit pit po dojezdu? - musim pochvalit profi obcerstveni ve stanu, bohuzel nekteri zavodnici dojeli stafetu a nikdo uz tam nebyl. Takze je taky nikdo neupozornil, ze hlad bude i po stafetach a ne jen po sprintu
Alda |
Jel jsem jen scorelauf
Chtel bych ze zavodnickeho hlediska zhodnotit scorelauf. Dokonce jen z pohledu toho co jsem jel (HE). Ciste proto, ze v sobotu jsem poradal. Takze: myslim, ze stavba elity byla slusna, prumerna, smerny cas dodrzen a velke excesy jsem nevidel. Je jasne, ze se dost behalo do brutalnich kopcu, ale vstevnice jsou dle meho nazoru jedinym spravnym voditkem pro vyber prostoru na FO. Kdyz je to placka, tak se proste nejak pospojujou kontroly a nejak to dopadne. Na startu jsem do toho cucel 3 minuty a chytry jsem z toho nebyl. Nakonec jsem cosi jakz takz rozumneho vymyslel. Bohuzel tezba dreva zpusobila, ze nektere cesty byly loterii. Mohl jsem to sice u cesty podel potoka udolim ocekavat, ale par prekazek pres cestu namisto jedne by neskodilo. Fixy minutu po predani map sice byly nestandarne, ale kdyz to meli vsichni, tak mi to bylo jedno. Stejne jsem tu prvni minutu nic kreslit nehodlal. Zaver je tedy takovy, ze z rozhovoru jem nenasel zadne elitaky, kteri jeli postup uplne stejne (nevylucuji to). To svedci o tom, ze volba postupu (spojeni kontrol) byla docela bohata.
Tom |
můj názor
tak nějak popořadě: * sobota sprint(jel jsem H19C, stejná trať jako H40) - startuju úplně na začátku, takže mě ani nenapadně špekulovat o tom, že bych na 4 mohl to fiknout přes start (což samozřejmě bylo optimální, než se jeb*at furt do toho kopce a pak to zas sjet), pak ještě výtka na 10-sběrka - to snad stavitel nemyslel vážně? dvě paralelní cesty, ale sběrka až na té druhé (zase jste chtěli diskovat jednoho závodníka za druhým jak na Remerxu???), nebo druhá varianta přes cíl (to už by bylo i na potencionálního sebevraha celkem moc). Chválím kvalitu tisku mapy, ale do teď nechápu proč jsou čísla přetisková, kdežto kolečka podtisková pod cestama... * štafle - jen z pohledu diváka (nejel jsem) - fakt "zajímavý" dojezd... když Burda řekne něco o debilní blondýně, která nepochopí nájezd mlíkama, tak si o Burdovi myslím svoje, protože i chlapy (a nejen blonďáci) byli z dojezdu tak zmatení jak asi nikdy... transparent cíl zmátl snad všechny na 1. a 2. úseku. * FO (vzal jsem si kkt blbou mapu, takže jsem jel H19B) - tak tohle bylo i na mě moc, varianta pospojování (až na oblast startu) skoro nulová... v hospodě jsme to částečně rozebrali s Pekičem - proč byly ty kolečka tak tlustá? proč nebyl podtisk (fakt v nekterých sitiuacích to byla totální loterie) a to se nebavím raději o přebytečných číslech (přístě trošku pouvoažovat i nad umístěním čísel - prásknout to do krizové křizovatky není zrovna ono). Naprosto nechápu, proč se na FO nepoužila stejná technologie tisku jak při sprintu (nebo se technologie prohodily). fixa mi nevadila, že byla až minutu před startem (pokud to teda dodrželi pořadatelé celou dobu startování). Jen otázka pro ostatní - jak byste jeli 110-105? Původně jsem chtěl tuto sezonu vynechat, ale po tom, co udělalo XBM, musím jet ještě letos jinam (MTBO si nenechám jen tak znechutit)... Tomáš Kalina
Burda |
Re: můj názor
Původně jsem byl rozhodnut nereagovat na připomínky všech závoníků a spíš se z nich poučit. Celkové reakce nechám na našich mediálních členech. Jen oprava: Vtípek na blondýny jsem též slyšel v cílovém koridoru, nicméně nevyšel z mých úst. Škoda, že jsem si při něm nevšiml tvého nesouhlasného stanoviska. Pavel Bureš
Tom |
Re: Re: můj názor
tímto se ti Burdo veřejně omlouvám. V tu chvíli jsem fotil, ale byl jsem pevně přesvědčem, že to vyšlo z tvých úst... sypu si popel na hlavu!
Burda |
Re: Re: Re: můj názor
Tvoji omluvu rád přijímám. Byl bych velmi rád, kdyby se podobně kultivovaně dokázali zachovat i ostatní. Nadávání, osočování a nekonstruktivní kritika vede pouze k eskalaci osobní nevraživosti. Rád si s každým osobně promluvím při pivku v Liberci a nemusíme si při tom nadávat do lidských údů. PB
Vlada |
ohodnoceni cest
Ja bych se spise pozastavil nad hodnocenim cest. Nemohu se ubrani dojmu, ze nebyla tenka teckovana jako tenka teckovana ... V nekterych pripadech se jednalo o docela slusnou cestu, jindy mi to prislo jako jizda lesem, kdy po pesine nebylo vidu ani slechu, jen rozjedeny teren od kol. Jeste k te jizde volnym terenem (mimo cestu) ala po tenkych teckovanych cestickach. Nektere teckovane cesticky, ktere vedly hlavne kolmo na vrstevnice, jsme "dojebali" docela slusne! Jestli to uvidi nejaky zaujatejsi lesak ci ochrance prirody, tak se z toho daji ocekat zase jen nepekne komentare na adresu bikeru, jak devastuji svoji aktivitou les ...
Radek V. |
Ad MTBO v provedení PELLS
V prvé řadě souhlasím s xob resp. "Pells aneb co jineho cekat" Na závody jsem jel s tím, že pařící zázemí bude dobrý ale závody a organizace nic moc, což se do puntíku potvrdilo. A asi by si to měli uvědomit všichni (od těch kdo závody přidělují až po ty co se rozhodnou na ně jet). Na druhou stranu je to kolorit ČP MTBO, a člověk si pak váží závodů jiných pořadatelů. Organizace předávky štafet mě tedy ale fakt zaujala - tohle místo bych nezvolil ani pro "pouťák". Je zajímavý kolik lidí v PELLS je, ale nikomu to zřejmě nepřišlo divný. K tratím H21A - sprint nemá cenu rozebírat, nevhodná stavba a zcela přestřelený směrný čas. Nepochopitelný vracečky přes tři kontroly na konci, a zejména postup přes start na pátou kontrolu. Navíc s ideálním postupem po cestě, po které žádný pořadatel nikdy nejel, a měla mít o dvě třídy horší klasifikaci než měla. Zvažoval jsem prostest proti regulérnosti závodu, ale nakonec jsem si řekl - je to PELLS. Navíc tento postup bylo nejrychlejší proběhnout lesem (600m) což jeden borec dokázal a to s o minutu lepším mezičasem, než ti co jeli na kole. Štafety byly stavbou lepší, a daly se pokládat za regulérní závod. Opět nepochopitelně od páté kontroly vedl ideální odjezd po cestě která byla na mapě 100% překryta spojnicí kontrol. Dost mne to překvapilo, ale je to PELLS. FO sice neměl varianty (až na jednu drobnou) a podstatnou část něšlo jet ale tlačit nebo nést, ale už jsem si docela zvykl a vcelku se mi to líbilo. Závěr - všichni víme jaké závody PELLS dělá. Mne závody nepřekvapily. Je tedy na zvážení soutěžní komise, zda jim je zas někdy přidělí, a závodníků zda se na ně přihlásí.
Rorejs |
Moje hodnoceni
Co se tyka sobotniho prujezdu startem a postupu po frekventovane silnici, tak jsem zpocatku neveril ze by to mohl vubec byt korektni postup. Hlavne me pak celej zavod strasilo v hlave ze by to takhle "o drzku" mohli vzit i mladosi ( 11,12 let kteri jeli H10-13 ). Nakonec to ale na postupu vubec nemeli. Kdyz uz, tak by pro priste preferoval poradatelskou spolupraci, tak jako treba predloni na podzim v Novem Boru, kde byl kazdy prejezd komunikace ( a to i tech mistnich s frekvenci 1 auto za hodinu ) oznacen a hlidan poradatelem. U Scorelaufu mi taky pripadlo ze moc voleb neni, ale celkem jsem si zabehal s kolem v ruce, takz pro pristi zavody uz nebudu mit k prebehum asi takovej odpor ;-) Co se tyka zazemi, tak mimo vypadku dodavek piva bych chtel zduraznit TOTALNI ABSENCI jakehokoliv pouzitelneho NEALKO napoje. A uz pak totalne me dorazil ten MAGOR z bufetu, kterej se mne s deckama v okamziku, kdy neslo koupit ani pivo ani jidlo, snazit vyrazit od stolu, protoze jsme meli na stole ty vody od poradatelu a v ruce vlastni svacinu.
vodr |
Biky moc nejezdim, ale když nás vyzval k diskusi někdo tak erudovaný jako je Ramach, tak se také vyjádřím. Ale stručně: 1. Postup přes start - myslim si, že zaskočil i pořadatele, aspoň podle toho jak měli "ošéfovanou" organizaci na startu" Určitě to neni proti pravidlům, ale v tomto případě to bylo dost nešťastné. Zapleťpánbůh, že jsem si tam někdo nerozbil hubu. 2. Start štafet - systém LeMans je podle mě docela atraktivní, ale v tomto případě absolutně nezvládnutej - kola by totiž měla ležet v řadě tak, aby když k nim přiběhne 50 magorů, tak aby nemuseli přeskakovat 3 kola než se dostanou ke svýmu a další 3 než se se svým kolem můžou rozjet. Na konci té řady kol by měla být čára a nasednout se smí až za touto čarou. A pak všichni mají stejně dlouhej běžeckej úsek, akorát někdo poběží s kolem 30 metrů, někdo jenom 10, což už není takovej rozdíl 3. Fixy - nevim jestli je to nějak v pravidlech, ale pokud je to pro všechny stejný, tak je to asi jedno, stejně za tu první minutu spíš rozmýšlíš a až pak kreslíš. (Někdo to dělá obráceně, ale to je podle mě blbost) 4. Moje subjektivní hodnocení tratí (HE): sprint - to nebyl sprint, ale třetinová klasika. To neni prostor na sprint, tam by to nepostavil nikdo. štafety, FO: to už bylo lepší, jelikož jsem dělal chyby, tak to asi úplně jednoduchý nebylo, nejvíc se mi líbil FO. Asi je ale špatně, když jediná varianta postupu jde po tečce kolmo na vrstevnice ve svahu jak sviňa, to jsme tam s tim kolem trochu zbytečný. Ale to se mi stalo jenom jednou. Souhlasim s Aldou, že ty vrstevnice udělaj z FO daleko těžší závod (myslim mapově, fyzicky je jedno jestli jedeš po rovině nebo do kopce, stejně ti Pari naloží)
martin |
nedelni startovka
taky mam par postrehu k sobotnimu prejezdu startu, nekvalite tisku nedelni mapy atd. ale to uz tu bylo a tak pridam neco noveho a to je zmena startovky na nedeli, od poradatelu jsem neslysel v rozhlase ani jednu zminku o tom ze se neco zmenilo, nevim jak u ostatnich ale ja jsem v nedeli rano pri hledani sveho cisla zjistil ze misto puvodnich 120 startuju 18!!! prvni mi bylo na to receno ze posuny jsou maximalne o par minut, po zjisteni ze u me to je o "trosku" vice, tak jsem slysel nejakou blbou poznamku ze jsem brnak a ze to tu znam a je to pro me vyhodou(opak je pravdou ale to je zas trosku jina), tak nakonec mi dali novy st.cas, jako posledni z kategorie, 135, protoze nebyli zadni vakanti
Tom |
Re: nedelni startovka
kdo zná Toma Sikoru, tak ví, jakým specifickým způsobem přijíždí na start... ale když mu posunuli o 2 minuty start na dřív v sobotu, tak to bylo hned 2 minuty manka na startu...a myslím si, že to nebyla jediná přesunutí
KLádin |
Sprint: z mého pohledu HE mi vadili hlavně postupy 5-6-7-8. Dokonalá ukázka toho, jak by (nejen) dle mého názoru sprint NEMĚL vypadat (zbytek trati už byl celkem OK), a také přemrštěné délky u všech kategorií, to by si stavitel neměl dovolit. Zato za ten průjezd startem bych stavitele hnal rovnou na hranici. Štafety: bývá obvyklé, že pro závod štafet volím takové centrum, kde mám start, cíl, předávku zkrátka vše na shromaždišti, tak aby to bylo pro diváky i závodníky zajímavé a hlavně přehledné. Pokud toto nemám, tak prostě štafety nepořádám! To taky byla ta hlavní chyba. Stavba se mi z těch 3 závodů zdála relativně nejlepší. A malá poznámka: po prozkoumání mapy musím konstatovat, že jsme všichni stejně disk za nedodržení povinného úseku od sběrky do cíle a jízdu lesem... FO: co se týče fixy po ostrém startu, tak naprosto souhlasím, alespoň se do času zahrnuje i um závodníka správně a rychle zvolit optimální postup, a to je právě to hlavní, čím se FO liší od klasického závodu. Se samotnou stavbou již moc spokojen nejsem a fakt, že vpodstatě všichni jeli to samé mě v tom může jen utvrdit (narozdíl od loňského FO v Plzni, kde se dodnes můžem dohadovat kudy se to mělo ject, a stejně se nedohodnem..., podobně bych mohl mluvit i o Plzeňském sprintu, prostě kdo umí ten...) Závěrem ke klasifikaci. Všichni kdo kdy něco zmapovali vědí, jak težké je odhadnout, kdy se cesta po deštíku udrží snadno sjetelná a kdy ne, když se do toho přidají lesáci se svými buldozery, je to téměř nemožné. Proto se v tomto kritériu snažím býti poměrně schovívavý. Stejně tak i v tomto případě bych klasifikaci klasifikoval jako nikoliv bez chyby ale s ucházející kvalitou (a to jsem si tam párkrát taky pěkně zanadával). A úplným závěrem. Nemyslím že by byl terén pro MTBO nevhodný, dokážu si zde představit pěknou klasiku, zkrácenou či FO. Za hlavní chybu bych tedy viděl rozhodnutí pořádat zde sprint a štafety a také stavitelé tratí nevyužili vše co jim tento terén nabízel.
KING |
Průjezd startem v sobotu
Ahoj, stavěl jsem sprint a proto se ke kritice týkající se průjezdu startem vyjádřím. 1. Průjezd přes start v sobotu považuji za svoji stavitelskou chybu, kterou jsem nedohlídal a při stavbě jsem si ji neuvědomil. 2. Všem závodníkům (jak jedoucím, tak těm na startu), které jsem vystavil tímto značnému riziku se omlouvám. A jsem rád, že se naštěstí nikomu nic nestalo 3.K ostatnímu nechci vést diskusi, protože je to věc názoru a diskuse by na to téma nikdy neskončila. Můžem to probrat v klidu v Liberci v hospodě. Jen po této zkušenosti dávám na úvahu jestli typ závodu "sprint" na 20-25min má v MTBO smysl. Zkuste si sednout a po zkušenosti z lesa, už víte jak to vypadalo, postavit trať na tuto dobu, aby to nebylo kriterium od křižovatky ke křižovatce na 4km anebo v případě sobotního prostoru 1km nahoru a 2km dolů. A vemte třeba i prostor z blízkého okolí, kde si myslíte, že by to šlo. Vychází mně z toho, že to musí být takový prostor, jaký měli loni v Plzni. Spíše park a tak podobně. S pozdravem KING
xob |
Re: Průjezd startem v sobotu
Neda mi to ale musim reagovat: pokud na to nemam teren, tak to neporadam...
Jestlize jsi si neuvedomil volbu pres start, tak je uplne jasny, ze trate nikdo ani neprojizdel
Treba teren ve Vidnave byl na sprint, stafety a FO jako delanej. Melo se to holt prohodit: DT v Brne a sprint, FO, stafety ve Vidnave (tam by byl hezkej predavkovej prostor)
KLádin |
Re: Re: Průjezd startem v sobotu
tak tak, musim naprosto souhlasit.
Jen malá úvaha nad smyslem sprintu: já osobně chápu sprint v MTBO stejně jako parkové závody v OB především jako zatraktivnění OB pro diváky a média. Nemyslím si že by to měl být ten hlavní směr, kterým by se měl OB a zvláště pak MTBO ubírat, ale jako takové zpestření sezóny je to určitě ku prospěchu věci. Aby to tak opravdu bylo, musí se vybrat vhodný terén, a to ten brněnský prostě nebyl.
Další poznámkou stavitele, že nechtěl aby to nebylo kriterium od křižovatky ke křižovatce na 4km, uhodil kladivem do hlavičky, ale poněkud na nesprávném místě. Občas mám pocit, že právě takto někteří stavitelé stavějí midly a někdy bohužel i klasiky, kde je to učitě špatně. Pokud jde však o sprint tak je takovýto způsob stavby celkem vhodný. Naopak by bylo dobré, kdyby vznik této disciplíny podnítil stavitele závodů na midle a klasiky více využívat delších postupů s kvalitní volbou, a tyto "kriteria od křižovatky ke křižovatce" si nechat na onen sprint.

PS: to Kuskom: kus hadice s triskou stojí v Oby cca 150 kč a narozdíl od VAPky ti nezasere ložiska, stejně tak jako 5 kyblíčků se smetáčkama, nad tím by se měly pořadatelé VŠECH závodů především zamyslet...
Alda |
tys me pobavil..
Kladine, tys me teda pobavil... ;-) Ne fakt, ja osobne s 99% vsech vytek vuci zavodum souhlasim. To 1% jsem popsal v prvnim prispevku. Ale ted reaguju pro odlehceni na tvoji poznamku k wapce. Myslim, ze ty si kolo nemusis umyvat vubec, aspon ho to bahno udrzi pohromade ... ;-) Jinak teda preferuju wapku pred tim, nez se drhnout kartackem a nebo hadici. Ono taky zalezi na tom, kam s tou wapkou strikas a z jakeho smeru. Neni strikani, jako strikani....
KLádin |
Re: Re: Průjezd startem v sobotu
a jen malá připomínka k tomu sprint startu: už jsem zažil, že pořadatel průjezd přes start zakázal v pokynech, to se myslim jednalo o odjezd na 1. kontrolu, každopádně stačilo hlavní silnici zakázat tak jako v neděli, a bylo po problému.
misha |
bez špatného by nebylo dobrého
Zdravím, původně jsem chtěla svůj příspěvek nazvat: Nic jsem nečekala, nic se nestalo. Těší mě, že se rozpoutala diskuse na víkendovou variaci na MTBO a vzhledem k tomu že dosud se vyjadřují pouze muži, řeknu něco za ženy. Sprint sice nebyl sprint, ale líbil se mi z víkendu nejvíc (i když nevím jestli je správně, že jsem vyhrála jen proto, že žádné jiné DE se nechtělo běžet celý postup 3-4 a objížděli - nevýhodně!). Štafety mě trochu nudili, ale do kopce mi to naštěstí konečně trochu šlape a z dolu baví a o ničem jiném to nebylo. A co dodat k FO - jediná zajímavá trať byla HE. Proč? Sám stavitel přiznal, že tu trochu řešil a zbytku prostě jen vyškrtal kontroly - bohužel zrovna ty, které by evokovali zajímavější varianty! Takže jsme jeli ze 70% totéž jako při štafetách. I když bych měla být ta poslední kdo si stěžuje, prostě jsem se trochu nudila. Ale jak už bylo řečeno, kdyby nebylo nepovedených závodů, nemohli bychom ocenit ty povedené. A rozhodně souhlasím, že toto není vhodný prostor pro tyto tipy tratí (sprint, štafety, FO - u HE to bylo OK, ale ty kratší tratě...) - taková dlouhá už by tu byla zajímavější! A jsem ráda že se vyjádřil i některý z pořadatelů, už jsem na to skoro chtěla upozornit ;-)
SNS Meloun |
No myslim ze pozvat televizi zrovna na tyhle zavody byl fakt napad stoleti. Asi mel strihac dost prace sestrihat napriklad zabery ze stafet, tak aby to nevypadalo jak naka skupinka posahanejch skautu co si hrajou na mistrovstvi republiky, zatimco zrovna tenhle zavod moh bejt v podani jinyho paradatele asi nejfotogenictejsi. Nejvic me dostavalo hlaseni cisel prijizdejicich useku :o) Jednak hlasili kazdej druhej a asi nikoho nenapadlo, ze se na stafetach obvykle trocha fandi a ze nestaci kdyz si tam ty cisla borecek s vysilackou bude povidat pro sebe, a ze by ho mohli vybavit treba megafonem :o) Obsluha v kempu fakt na facku. Do tohohle kempiku teda na dovcu urcite nepojedu.
kuskom |
pre koho boli tie preteky (závody)?
Pár postrehov z východu. Organizoval som už nejake tie preteky v MTBO. Vždy sa držím hesla že preteky sú predovšetkým pre pretekára. V Brne mi to prišlo že organizátor urobil len to čo musel aby ho to stálo najmenej penazí a najviac zarobil. 1. štartoval som v H19C - štartovné som platil ako každý iný ale mapu na FO som dostal len polovičnú 2. umývanie bicyklov veškeří žádný - pritom kvalitná Wapka stoji cca 6000,- Kč (dle mího odhadu vybral organizator startovne cca 75.000,- Kč) 3. Štafety by mali byť atraktívne a nie všetko zašité v lese, bez možnosti sledovania a komentovania. V areálu kempu by byla nádherná odovzdávka štafet i z diváckou zberkou a komentovaním. Pritom na prechod cez cestu stačili dva organizatori a dve dopravní značky. 4. K tuškám - organizátor neni povinen dávat fixi - byla to jeho dobrá vule - osobne som mal vlastní fixu - a mnoho jiných taky. V celku Však byli závody OK, počasi akurát, terén trochu kopcovitý..... Škoda že aj u nás nechodí na preteky tolko ludí.
-ury- |
od úplnýho bajkového začátečníka
Já musím napsat, že se mi to líbilo. Že je Obora hnusně kopcovatá a jílová a listnatá to vím a čekal jsem to. Dokonce jsem čekal, že se budu podstatně víc trápit fyzicky, ale ježdění na kole je fakt o něco lehčí než běhat po lese (a to není jen subjektivní pocit, ale ukazuje to i tester), a proto mi nějaké překročení směrných časů zdaleka tolik neudělá. Naopak, když nerupnu fyzicky, tak radši pojedu přes půl republiky do lesa na dvě hodiny než na dvacet minut. Jestli to bylo jednoduché nebo ne, to nesoudím, protože návyk chodit rovně z normálního orienťáku se mi nepodařilo moc potlačit a tak jsem tlačil a nosil asi zbytečně moc. Ale třeba ve FO pro H19C jsem vymyslel pak večer minimálně 3 lepší varianty, z toho jednu, která se dala celá jet (a ne lézt jak idiot s kolem na zádech dvakrát přes rýhu tam a zpátky a pak ještě tlačit kolmou tečku do brutálního kopce). Jinak fixku jsem měl svoji a stejně jsem ji v první minutě nestihl ani použít, start štafet se mi jako divákovi líbit a sjezd přes start po asfaltu mi přijde bezpečnější než sjezd po tečce přes hustník (při štafetě). A to, že si při jízdě po tlustě značený cestě rozbiju hubu je můj problém, protože mám věřit tomu co vidím a ne tomu co je na mapě a nemám zkoušet na zabahněný cestě při sjezdu chlastat z flašky.
Kristina |
Spoustu toho už bylo řečeno, tak snad se nebudu opakovat a přidám něco nového. Proč v sobotu startovalo tolik lidí v jedné minutě, když ani pak organizátoři nestihli zkontrolovat čísla čipů? Jinak by se nemohlo stát, že jeden slovenský závodník omylem vystartoval o osm minut dřív, čímž pak při vyčtení svého čipu zablokoval vyčítání a výsledky na několik hodin. Nedodržení směrného času u štafet v kat. D mi bylo jasné hned po obdržení tištěných pokynů, kde bylo napsáno toto (nesouhlasí s délkami tratí uvedenými v soupiskách - teď me napadá další věc, zda je normální, že při vyplňování soupisek už víme, kdo pojede kterou farstu). Takže ty předpokládané časy a délky: kat. D 3x40min 8,9-9,6 km/375m, kat. H 3x60 min 10,5-11,2km/420m (Opravdu si stavitelé myslíte, že my holky to v lese solíme o více než minutu na kilák rychleji než chlapi? :-)))) Takže v kolik vlastně ty první úseky dorazí na předávku, byla opravdu záhada. Takže k tomu fakt, že se o svém startu další úsek dozví jen několik sekund předem (a přitom tam už čeká půl hodiny) a pak spolu s kolem přeskakuje další spolučekající, dělá z mistrovství i před tou zmiňovanou televizí opravdu dojem školního přeboru v partyzánském samopalu. Ještě k těm délkám u štafet, je třeba taky myslet na ty neeliťačky (a neeliťáky), kteří byli na trati i dvě hodiny (což je vzhledem k náročnému víkendu opravdu hodně). Můj pohled na problematiku fixů a stavby tratí FO v kat. DE shrnu jednou větou: aspoň teda já jsem na vymyšlení té jediné možné varianty nepotřebovala ani tu minutu a tudíž ani fixu.
Jelča |
Re:
Konečně někdo uvedl téma fixa na pravou míru !!! Podle mě ji potřebovali asi jenom HE ...
AW |
FO
NO já sice jezdím chrabře kategorii H19-35B (tam se mi to nestalo až tak úplně), ale vím že kategorie D měla celý idealni postup již označen pořadovými čísly kontrol, unás v B se to jevilo podobně až na 3 kontroly. Avšak podle čísel tyto kontroly by jel jen blázen. Jedna otazka pro všechny: kdo netlačil ten brutalni kopec od kontroly 105 na 110??? - objížděl to někdo - je to tedy vůbec vhodný postup???
kuskom |
Re: FO
Ja som ten brutálni kopec šel dolú. Celý závod som šel naopak - z prava. Ale ani zjazdiť sa to nedalo.
duk |
Re: FO
Já jsem ze 110 na 105 jel objížděčku po silnici ale myslím že to nebyl ideální postup nejlepší to asi bylo sjet dolů a vytlačit po tečce jak to jela většina lidí
bez_nicku |
Feedback
Vidnava: + prechod autom cez hreben okolo Pradeda, pohlad na zjazdovky so zvyskami snehu a reminiscencie na freeride + kemp, priroda, pocasie + piesok a brvno v cielovej rovinke, aby kaskaderi mohli vyniknut + spolocne sprchy zamaskovane za tabulkou "Divky" - niektore dievcata na trati neodzdravia, beru MTBO prilis seriozne (z pohladu ich trenera/ky je to "+") - material management (minulo sa pivo) + customer relationship management (obnovena dodavka piva) Brno: + kemp, priroda, pocasie + start v sobotu, kaskaderi mohli opat vyniknut, resp. vniknut priamo to CTV (ale ak by sa bolo byvalo niekomu nieco stalo musel by som tam asi dat "-") + nadobudnutie "best practice" ( tak ja sa uz teda nebudem dievcatam na trati zdravit, usetrim zakazdym jeden nadych a budem mat v cieli o sekundu lepsi cas :-) - nezamaskovane oddelene sprchy ktore navyse treba krmit mincami - material management (minulo sa pivo) - customer relationship management (dodavka piva neobnovena)
pekic |
dalsi kokot poradatel
Pratele, letos (na rozdil od diskvalifikovani v Protivanove) prijimam kritiku jako opravnenou. Je toho hodne, co jsme si spatne zorganizovali. Prosim nemyslete si ale, ze nasim prvotnim cilem je co nejvice ojebat zavodniky a vydelat majlant. Pri poradani nas totiz zaskocilo tolik veci soucasne, ze osobne jsem moc rad, kdyz zavody vubec probehly. Posudte sami: Prvnim problemem byl opravdu totalni kreten, kteremu patril kemp. Dokonce jsme si smluvne osetrili a jemu zaplatili, ze zajisti veskery servis k dokonale spokojenosti zavodniku. Vysledek jste videli: Sprchy za prachy, damske hajzly, vykradeny bufet, pitne sucho, prekrocene ceny za jidlo, na myti kol hadicka bez kohoutu atd....nemam slov a trpce lituji, ze mu nekdo nedal v sobotu vecer po tlame. Rozhodne bych tento kemp nedoporucoval k poradani ani k rekreaci, protoze jedinou vyhodou je prostredi. A majiteli preji brzky konkurs. Pak tu mame stafety, respektive cil po cely vikend. Neplati, ze kdyz si domluvite s majitelem arealu postaveni cile na jeho pozemku (tedy v tom arealu, kde nakonec probehla vlastni predavka), tak ze vam to umozni jeho obyvatele (ti z tech bytovek). Kdyz v patek vecer prijdete k branam a ty jsou zamcene, nikdo (najemnici toho slumu) se s vami nechce bavit a proste vas tam (byt protipravne) nepusti, tak musite udelat nejakou variantu brod. Osobne ji tezce nesu, protoze jsem vasnivy zastance okulahodicich shromazdist, nicmene jsem na sebe vzal ukol to nejak vymyslet a vysledek jste nakonec meli moznost jet. Rozhodne se distancuji od moznosti presunout cil do kempu. Varianta s prejezdem silnice je prilis nebezpecna, ridicu, kteri si pletou silnici okolo priglu s autodromem je prilis a nehoda ze zavodu MTB tyden pred nami, ktera se stala s vyznamnym prispenim policie CR byla dostatecne vymluvna. No a nakonec - nektere mapy byly skutecne hezke a nektere ne. To se tak stane, kdyz vam ve ctvrtek zavolaji z tiskarny, ze tech map chceme nejak moc a ze zbytek nam neudelaji. Pak vam laserova tiskarna na posledni chvili prijde jako docela luxusni reseni. Z cehoz vsehoz plyne - prosim budte vice shovivavi. My se polepsime, protoze tyhle chyby jsou opravdu poucne.
Ivánek |
Otázky pro Pekárka 2
A pane Pekárku, Vám se to jako líbilo? Zde Vám posíláme druhou část notiček tak, že máte plno času si najít opět originální odpověď (faxem to radši nezkouším, tak dlouhej kabel tam nemáte): Postup přes start a po silnici sprint? Překročení časů sprint? Chybějící megafon štafety? Stavba FO pro kategorie mimo HE? Rychlost zpracování výsledků? Váš Ivánek
pekic |
Re: Otázky pro Pekárka 2
Mne se to jako nelibilo a nikde netvrdim, ze ano. Muj prispevek byl mysleny jako kajicny a omluvny a doufam, ze tak bude i pochopen. Podle noticek mohu pokracovat: Sprint jsem nestavel, jenom videl v mape a postup pres start mne prekvapil stejne, jako vsechny z nas (poradatelu), protoze ja bych sel primo. Stavitel sprintu uz prispel, take se omluvil a popel na hlavu nasypal. A nutno dodat, ze podobnych omluv prilis nevidno, i kdyz by se hodily i na jinych zavodech. Megafon primo souvisi s tim cilem, FO mapy jsem nestudoval a pripoustim, ze mohou byt nehezke trate a vysledky budou v prvni rade vzdycky tak rychle, jak rychle si budete vycitat cipy. Kontrolni otazka - jak rychle po dojeti posledniho rozhodujiciho zavodnika jsme vyhlasili FO? My jsme udelali zmrdane zavody. Vy nam prosim odpustte, treba ty dalsi budou lepsi. A ted uz muzeme diskutovat o tom, co chtel RaMach.
pekic |
mapy a kolem nich
Pratele, pokusil jsem se vam pripravit na zavody mimoradne kvalitni mapy. Proto jsem zaridil, aby kazdou cestu v lese nezavisle na sobe klasifikovali dva az tri lide. Finalni kontrolu celeho! prostoru jsem sveril osobe nejpovolanejsi - Jardovi Ryglovi. Chtel li bych uzit trochu arogance, mohl bych ucedit, ze pokud se nekomu zdala cesta hure sjizdna a nebo mene viditelna, nez oznacil medailista z mistrovstvi sveta a nejzkusenejsi MTBO zavodnik na svete, ktery bloudil v Rudicich v dobe, kdy hodne z vas brzdilo trikolku nohama o zem, tak by asi mel vice potrenovat a mene kafrat. Ale ja to neucedim. Taky jsem byl v lese. Cesty nekdy fakt vypadaly uplne jinak a sam po sobe bych je predelaval a lesaci tam treba ani nebyli. Rikam to proto, ze jsem se timto smiril s dulezitym faktem: Klasifikace cest je zatracene relativni a nikdy se nam ji nepodari udelat k vseobecne spokojenosti. Smirte se tim take. Cekejte minimum a budte prijemne prekvapeni. Pridam radu taktickou - nehledte na mapovou znacku a snazte se cesty posuzovat podle sirsi souvislosti v mape - je v udoli ci na hrbete, je u potoka, pres paseku, u zahradek....-verte, ze nakonec se vam podari tato skryta znameni lustit lepe nez maparovu klasifikaci a potom butete ti spravne zkuseni orientaci. Neco jako Neo v Matrixu. A ted kresba trati - sprint jsme kreslili primo v maparskem modu OCADu. Proto byla (na truc oficialnimu klici) cervena pod cestama a tlustsi. Komu se to nelibi, ten je dost divny, protoze to vyrazne zlepsuje citelnost a muj nazor sdili tolik autorit, ze ho nehodlam menit. Pokud ovsem to same udelate s cislem, prakticky ho nepoznate, takze jsem tuto vrstvu cervene dal normalne "az nahoru" tak, jak oficiality pravi. Komu se toto nelibi, ten by se mel dovolavat mapove komise IOF. Podle stejneho oficialniho klice byla "az nahore" trat stafet, neb ji generoval program, ktery zmenu poradi barev neumoznuje. A vida, je to skutecne na picu, protoze vam treba schova celou cestu. A za to nemuze stavitel. Jedine snad, ze bych ja byl malo erudovany, coz nerad pripoustim, a existuji technicke moznosti to nejak resit, ktere neznam. No a jak by jste, pratele, dali cisla scorelaufu tak, aby nikde nezavazely, kdyz nevite, odkud se pojede (vase kriticka krizovatka muze byt jinemu uplne burt), pritom je meli velka jako prase a v dvacitce vam zakryvajici vsechno mozne a jeste navic je museli dat blizko patricne kontroly tak, aby se nepletly. Reknu vam to: Tezko a relativita se tu opakuje. Mapy, jejich kvalita, klic a vsechno kolem mne docela zajimaji, proto nevahejte tomuto prispevku odporovat a nebo se s nim ztotoznit, v nejhorsim si o vas budu myslet nepekne, ale treba se nam podari na neco prijit. V teto souvislosti si take vsimnete experimentalni mapy, kterou jsem dnes rozeslal do celeho sveta a doufam, ze bude i na tomto webu.
kokot |
Re: mapy a kolem nich
Ano mame nejlepsiho mtbo bikera, tak to urcite mame nejlepsi mapy:-) Fakt dobrej vtip!!!!! Kua Pekic cesty se VAM nepovedli ani loni!!!
pekic |
Re: Re: mapy a kolem nich
Cti poradne. My nemame nejlepsi mapy. My mape mapy tak, jak videl les nejlepsi mtbo biker. A to je v pripade klasifikace sjizdnosti dost zasadni rozdil. Ja jsem jeste nejel zavod, kde bych s klasifikaci byl spokojeny a Ty take ne. Vcetne pravem vychvalovane Vidnavy, kde bych predelal dobrou tretinu cest. Coz ostatne rad pro prdel udelam na Tve mape, pokud mi reknes, kde je ta nejposlednejsi. Znovu opakuji, ze volba toho spravneho symbolu je dost relativni a nemuze dopadnout ke vseobecne spokojenosti. Jak chces napriklad rozlisovat jenom dve sirky v lese, kde jsou cesty od 0.5 do 6 metru? Mne z toho vychazi, ze asi budes mit stejne siroky zvireci chodnicek a cestu pro traktor. A kdyz jsou vedle sebe, clovek asi cumi. A jak poresis povrch, ktery promitnuty do roviny a nebo z kopce projedes, ale nahoru to nepujde? A co je, mily kokote, lepsi zrada - kdyz cesty prehodnotime (takze tecky povetsinou projedes rychleji nez bezec, i kdyz by tomu nemelo byt) a nebo podhodnotime a carky budes muset nosit? Tezka dilemata uz principu a to jeste ani nejsme v lese. A primo v terenu? Proc se jevi Jardovi (nebo komukoliv jinemu) nektere cesty sjizdnejsi nez mne? A proc ja prepisuju jine tecky po kolegovi na carky? No protoze kazdy z nas to na kole umi jinak. A kdyby moje mama delala stejnou mapu, tak na ni mate jenom silnici okolo vody, protoze jinam se preci s kolem neda jet. Tak o tom to podle mne je. A nemyslim si, ze by IOF zavadela specialni znacky typu: cesta u chat obcasne rozbahnena v zavislosti na rekreacni sezone. Jsem smiren s onou nezachytitelnou esenci dobrodruzstvi, ktera se zvolna vznasi nad startem kazdeho zavodu a tu vice, tu mene dopada na jednotlive zavodniky, kteri si potom tu mapu vyzerou az do dna. Smir se take, klid na dusi Ti pomuze lepe se soustredit na orientaci. Safra, nemel bych ty prispevky mit kratsi?
mAk |
Re: Re: Re: mapy a kolem nich
No myslim že šířky cest jsou z mapovýho klíče prostě uplně jasná záležitost, ikdyby v lese byly cesty široký od deseti centimetrů po dálnice. Co se klasifikování sjízdnosti týče, je klíč poměrně taky jasnej, ale jsou prostě situace kde se může klasifikace překrývat a tak přichází rozhodnutí "mapaře" klasifikátora, já to vždy řešim tak že vemu jeden extrém což jsem já kterýmu technika nedělá problém a pak třeba svou přítulku který to problém dělá a nakonec si řeknu jak by tady jel asi tak středně technicky vybavenej bajker jako je třeba Mňěsíc a fakt se to rozhodnutí prostě nakonec udělat rozumný dá. Samozřejmě jsou různé druhy lesů a terénů, ale podle mě by se vždy měl klasifikátor co nejvíc držet popisu sjízdnosti cest a nepřizpůsobovat klasifikaci terénu tak aby na mapě měl za každou cenu všechny sjízdnosti, protože sou prostě lesy kde třeba tečka ani nebude a naopak jsou lesy kde to jinak nejde. Takže sjízdnost by měla být sjízdnost obecně a ne sjízdnost v danné lokalitě. Klasifikoval jsem terény od příměstskýho lesa (Břízky) po horskej terén (Jakuzsyce). Bohužel mi přišlo že vyloženě cesta kterou šla HE nahoru od silnice při Sprintu (postup přes start) je natolik měkká a zarostlá že i z kopce by byla problémová při jakymkoliv počasí a prostě byla na tečku (a v tom případě bych jí samozřejmě nešel), takže mi z toho pramení názor že na ní prostě nikdo nebyl, když ani stavitel nepočítal že se po ní půjde.
vena |
Re: mapy a kolem nich
Souhlasim s Pekicem, ze cervena pod cestama - tak jak to bylo ve sprintu - je lepsi. Reseni jak dostat "podtisk" cervene (tedy v podstate jak dostat trate do OCADu) ale je. Muzu postavit trate v OORGu (a nalosovat tam vatianty stafet), odtud to jde vyexportovat a natahnout do OCADu. U stafet je to samozrejme pracnejsi, protoze variant je vic, ale u free order je to otazka chvilky. U free order jsem taky nepochopil, proc jsou u kontrol krome kodu i poradova cisla. Jen to matlo a navic zabiralo misto (prekryvalo cesty ci znemoznovalo lepsi umisteni kodu kontroly)
hasak |
teren
Kromě témat :(ne)sprint, jízda přes start, kretén v kempu, předávka štafet, málo voleb na FO...se nejvíce zamýšlím nad volbou terénu! A to nemá být kritika organizátorů!!! Kládinovi (namakanýmu reproušovi), jak jsem pochopil, se to docela líbilo. Já jako rekreační cyklista (v H19A) jezdím MTBO, neboť na běhání mám těžkou prdel! Nechce se mi tedy s kolem běhat po lese, natož ho tlačit 3x za závod do kopců nebo chodit přes zarostlý paseky. Možná jsem zhýčkaný rovinami u Plzně, ale řekněte mi, jakou cestou chcete jít, co se týče terénů? Já chci jezdit na kole, chci aby při vítězném času jsem z kola musel slézt maximálně jen při přeskakování překážky. Jinak chci sedět a nohama TOČIT!!!Hasák
DV |
Re: teren
Ja bych se zamyslel nad zkratkou MTBO, v nazvu je skutecne slovo bike. Podle mne by stalo za to, aby ty trate ABC a D probehl nekdo s OB rankingem do 100
Mira |
Záznam na ČT 4 ve středu 24.5. ve 21:00
Trochu mimo hlavní tok diskuse, ale už je hotov skvělý dvacetiminutový sestřih z víkendového klání, který bude ČT 4 vysílat zítra ve středu 24.5. v 9 hodin večer. Kdo máte možnost, nahrajte těm kdo čtyřku zatím nechytají. I sestřih má malé nedostatky, ale když jsem viděl co to dá práce, kritizoval bych opravdu sporadicky. Posuďte sami: celý víkend po lese běhali tři kameramani, tři redaktoři a dva doprovodi - organizátoři, v pondělí střihač a redaktor 8 hodin střihali a míchali obraz, grafik přidal titulky, hudební redaktor vybral hudbu. V úterý redaktor napsal komentář, zaškolil spolukomentátora, dvě hodiny komentovali, zvukaři vše domíchali, vyčistili, poleštili a namazali. Technik nahrál na kazetu. Hotovo, pohoda, pro diváka 20 minut u bedny akorát na jedno pivko. Nabízí se paralela s organizováním závodu, kdy tým nadšenců většinou po práci několik měsíců pečlivě organizuje závod, aby si pak mohli přečíst kritiku na netu. Nebudu se pouštět do rozboru horlivých příspěvků o tom kdo nevyjel kterej kopec, kdo má jaký terén pro pořádání za barákem, jak kdo vybral postup, proč pršelo, proč došlo pivo, proč byl drahej smažák, proč sprcha stála půlpiva, proč si závodník nevezme svoji fixu, proč nepršelo, proč byl kempař debil a pořád dokola, ale poděkuji všem, kteří pro MTBO a jeho rozvoj a propagaci kdy co udělali. Díky tentokrát všem organizátorům, kteří přispěli ke zdaru akce a týmu sportovní redakce Brněnské televize v čele s redaktorem Petrem Kubáskem za těch zítřejších dvacet minut na které si nechám vyhřát křesílko a vychladit jednoho krýgla:-) Míra
Radek (Prcek) Svoboda |
Zdar vorienťáci. Nikdy jsem na nic žádný komentář nenapsal, ale tahle diskuse mě vážně zaujala. Docela mi překvapuje to množství hnoje dopadajícícho (mnohdy anonymně, tomu říkám odvaha) na hlavy pořadatelů. Nechci se jich zastávat, moc se jim to nepovedlo, ale už to asi stačí. Z vlastní zkušenosti pořádání vím, že kdo něco posere, ví to první a nejlíp (svěťák v Plzni nebo 5 denní tamtéž byly občas taky řádná improvizace). Kokot však je ten, kdo to zatlouká a tvrdí opak. Věřím, že to není tento případ. Zaplaťpánbů pořád je pár těch, kteří i za cenu, že se jim to pořádání nepovede, do toho jdou a remcalové se mají kde svézt a o čem mluvit. Ale za cenu nadávek to nemá nikdo zapotřebí. A není to ani o cenách (i 3 nálepky jsou fajn, pokud jsou připomenutím místa na bedně). S tímhle přístupem začnou být pořadatelé brzy docela ohrožený druh a rádi se na to vykašlou a nebo si počkají a budou stejně blbě rejt do pořádání jinejch. Na revanš. No a to abysme si našli skoro jinej šport. Pak už totiž v hnusný hospodě nikdo hlasy nerozdělí. A to pak teprve přibude nasraných .... Prcek
Loading...
Český pohár MTBO podporují
HAVEN, Slime, Joe´s, FOSS, Gipiemme, Recon, CamOne, Airhole, Jetblack Sporticus, potřeby pro orientační běh a MTBO
MIRY, mapník, mapníky, mapholders, mapholder, mapboards, mapboard, map, cardholder, portamapas, MTBO, MTB, mountain bike orienteerin, ski orienteering, ski-o Cyklo slevy, výprodeje - BIKEMAT.cz Astera, s.r.o. - zakázková výroba uměleckého skla, skleněné trofeje, ocenění a dárky, design, life style, art deco ForRide.cz, vše pro jízdu na kole, cyklo e-shop Horská kola | Vybavení pro sport, outdoor a zahradu | Give.cz Mapník pro MTBO AutoPilot