Český pohár pokračuje osmým a devátým závodem v rakouském Langenlois
V netradičním terénu a ve spojení s rakouským pohárem je pro nadcházející víkend přichystána dvojice závodů zařazených do ČP MTBO. Česká skupina je ve startovním poli zdaleka největší, v elitních kategoriích je přihlášena většina české špičky včetně reprezentantů.
Langenlois se nachází v údolí řeky Kamp a když v Rakousku řeknete , že jedete do Kamptalu, velmi pravděpodobně se řeč dříve či později stočí k vínu. Místní mírné svahy jsou vinicemi poseté a i když by asi bylo možné jezdit na kole i v blízkých lesích, pořadatelé závodů se tentokrát rozhodli vyzkoušet navigační a fyzické schopnosti závodníků právě v prostoru, kde pomalu zraje další ročník mnoha odrůd velmi kvalitních hroznů.
Shromaždiště je ve sportovním areálu na okraji města, závodit se bude většinou v polootevřeném terénu s množstvím cest spojujících navzájem vinice. Převýšení tratí nebude nijak zásadní, nicméně protože vínu se nejlépe daří na osluněných svazích, v žádném případě nelze očekávat úplnou rovinu. V prostoru je nespočet prudkých, většinou nesjízdných terénních zlomů (terasy vinic).
Ve startovkách jsou zatím k vidění necelé tři stovky jmen, zhruba dvě třetiny z toho tvoří čeští závodníci. V mužské elitě se jedná letos zatím o papírově nejsilněji obsazený závod, jelikož startuje kompletní první pětka z aktuálního pořadí rankingu (Škoda, V. Ludvík, V. Stránský, Kanta, Hradil). V elitě žen jsou z první pětice přihlášeny Martina Tichovská, Vendula Musilová, Veronika Kubínová a Ewa Haltof, je tedy jasné, že uspět v závodě nebude v této konkurenci vůbec jednoduché. Rakouská elita tak početná není, nicméně srovnání nejlepších závodníků z obou zemí bude určitě zajímavé.
V pokynech k závodu je několik docela zásadních informací a upřesnění pravidel, nejzásadnější úpravou pro Čechy je určitě absolutní zákaz pohybu mimo cesty, tedy žádné fikání pěšky natož na kole. Bude potřeba pozorně číst mapu, z ukázek poskytnutých pořadateli to vypadá, že mnoho cest je slepých a žádná varianta než návrat při špatném odbočení nepřipadá v úvahu. Některé cesty jsou v terénu hluboko zařezané natolik, že není vidět nic okolo a nezbývá než dobře počítat odbočky. Pozor bude potřeba dávat také u hlavních silnic, které jsou pro závodění zakázané, avšak těsně podél nich vedou rychlé obslužné šotolinky a bude potřeba si dobře přečíst, kde a kam najet.
V ORISu jsou již k dispozici všechny potřebné dokumenty včetně startovek.
Odkazy
- Web závodu (německy, dokumenty v němčině/angličtině/češtině)
- Stránka závodu v ORISu
- Startovka sobota (middle) / neděle (long)